جامعه مدرسین حوزه علمیه قم غیر از ارائه فهرست انتخاباتی ششمین دوره خبرگان رهبری از ورود مصداقی به انتخابات مجلس دوازدهم پرهیز کرد.

جامعه مدرسین

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی دور دوازدهم از معرفی فهرست انتخاباتی صرف‌نظر کرده است. در بیانیه این تشکیلات سیاسی و مذهبی آمده است «اهمیت مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی می‌طلبد افرادی را به نمایندگی خود برگزینیم که بیشترین قرابت فکری را با آرمان‌های انقلابمان دارند.» در عین حال اعضای جامعه مدرسین فهرست انتخاباتی مشخص در این دوره از انتخابات ندارند.

در جریان انتخابات مجلس یازدهم در سال ۱۳۹۸ نیز، در بیانیه‌ای اعلام شد «جامعه مدرسین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قم ورود مصداقی ندارد.»

بررسی مواضع و اطلاعیه‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایگاه اینترنتی این تشکل سیاسی و مذهبی حکایت از تنها ورود مصداقی این تشکل به انتخابات مجلس در دور دهم و سال ۱۳۹۴ دارد. در انتخابات مجلس دهم حتی برای نامزدهای مشخصی رای‌گیری در میان اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صورت می‌گیرد و درنهایت یک فهرست ۳ نفره برای حوزه انتخابیه قم معرفی می‌شود. در اطلاعیه سال ۱۳۹۴ این تشکل آمده بود «پس از بحث و بررسی داوطلبان محترم نمایندگی، نهایتاً در جلسه مورخ ۱۳۹۴/۱۱/۲۰ شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آقایان: جناب مستطاب دکتر علی لاریجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ‌ محمدرضا آشتیانی و حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی بیشترین آراء را به خود اختصاص داده و بدین‌وسیله به شما مردم شریف استان قم معرفی می‌گردد.»

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس نهم در سال ۱۳۹۰ از فهرست جبهه متحد اصولگرایان حمایت کرده بود.

در بخشی از بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات امسال آمده است «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تمجید و تکریم از ملت شریف ایران، ضمن دعوت به مشارکت پرشور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، از صاحبان سخن و جهادگران عرصه تبیین می‌خواهد ضمن تشریح معیارهای انتخاب اصلح با تواصی سیاسی و امر به معروف، به تبیین حق و تکلیف بودن انتخابات بپردازند و اهمیت و تأثیر گذاری انتخاب صالحان را یادآور شوند.»

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در عین حال فهرست مورد نظر خود رای برای ۸۸ کرسی انتخابات ششمین دور خبرگان رهبری در همه ۳۱ استان کشور معرفی کرده است.

کد خبر 834970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha