همشهری آنلاین: هیئت دولت در راستای حذف موانع بروکراسی و مقررات دست و پاگیر اداری و با هدف تسهیل صادرات و واردات کالاهای گمرکی تسهیلات جدیدی تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى دولت ، هیئت دولت بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی ، به منظور تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی صدور و ورود کالا در مبادی ورودی و خروجی رسمی کشور و حذف تشریفات زائد و تکریم ارباب‎رجوع، واحدهای تابع وزارتخانه‎ها و مؤسسه‌های دولتی که طبق مقررات قانونی مربوط، موظف به اعمال نظارت و کنترل کیفی بر ورود و خروج کالا از مبادی یاد شده می‌باشند، را مکلف کرد در مورد ورود و خروج کالا به کشور در چارچوب مقررات قانونی مربوط، در مکان‌های یاد شده با هماهنگی و تحت مدیریت بالاترین مسئول اجرایی گمرک مربوط، وظایف قانونی خود را انجام دهند.

بر اساس این مصوبه، دستگاه‌های یاد شده می‌تواند در چارچوب مقررات قانونی مربوط و با هماهنگی قبلی با گمرک ایران تمام یا بخشی از وظایف یادشده را به گمرک ایران واگذار کنند یا وظایف خود را در مکانی غیر از مبادی ورودی و خروجی رسمی کشور انجام دهند.

بر این اساس، دستگاه‌های مذکور موظفند امکانات و تسهیلات لازم را برای واحدهای اجرایی خود مستقر در مبادی ورودی و خروجی رسمی کشور فراهم کنند.

بر اساس این مصوبه گمرک ایران حسب مورد، مسئول اجرا و پیگیری مقررات این تصویب‌نامه می‌باشد.

این مصوبه از سوى پرویز داودی، معاون اول رییس‌جمهور، به دستگاههاى اجرایى ذى ربط ابلاغ شده است.

کد خبر 83546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز