حسین کعبی که نزدیک به ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه دارد معتقد است هم در سال ۲۰۰۷ که سرمربی تیم ملی امیرقلعه نویی بود و هم در این دوره می توانستیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم.

حسین کعبی

کعبی در گفت وگو اختصاصی با همشهری آنلاین با اشاره به کیفیت مسابقات ۲۰۲۴ جام ملتهای آسیا که در کشور قطر و با قهرمانی این تیم به پایان رسید تصریح کرد: در ابتدا باید تاکید کنم هم در سال ۲۰۰۷ و هم در این دوره که ۲۰۲۴ است حق تیم ملی ما قهرمانی در این مسابقات بود ولی متاسفانه شرایط طوری شد که نتوانیم به آن برسیم اما در مورد این دوره از رقابت های جام ملتهای آسیا باید بگویم قبل از شروع بازی ها فکر می کردیم تیم های که همیشه مدعی هستند مانند ژاپن، کره جنوبی، عربستان و... مدعیان اصلی خواهد بود ولی هیچ کدام از این تیم ها که در بازی های دوستانه قبل از جام ملتها مقابل تیم های بزرگ ظاهر شدند نبودند.

او افزود: پیش از شروع جام ملتها بسیاری از کارشنان ایران یا قطر و چند کشور دیگر که من حرف هایش را گوش می دادم اعتقاد داشتند ژاپن شانس اصلی قهرمانی است. حتی در برنامه های مختلف فوتبالی خودمان هم چند نفر از کارشناس که در این برنامه ها شرکت می کردند تاکید روی قهرمانی ژاپن و بعد کره جنوبی و سایر تیم ها داشتند اما بعد حرف شان را خوردند و اتفاقات دیگری افتاد. ما باید قبول کنیم خیلی از کشورها در حال پیشرفت هستند ولی ما داریم در جا می زنیم. پیشرفتی که نمی بینیم هیچ، بازیکن جوانی هم نمی‌بینیم.

در سمتی تیم های دیگر همین طور در حال پیشرفت هستند. ضمن اینکه در تیم های باشگاهی هم جوان شاخصی نمی بینیم که بخواهیم روی آینده اش حساب کنیم.

کعبی اضافه کرد: ما که نمی توانیم در جام جهانی قهرمان شویم اما چرا نباید در جام ملتها قهرمان شویم؟ ما هنوز جوانانی داریم که روی آنها حساب کنیم. البته قبول داریم ما فوتبالیست با استعداد در حال حاضر کم داریم. من می گویم بازیکن زیاد نداریم. تیم های دیگر دارند پیشرفت می کنند ما داریم در جا می زنیم.

این بازیکن اسبق تیم ملی با اشاره به قهرمانی تیم ملی قطر در رقابت های جام ملتهای آسیا تصریح کرد: قطر موزیانه و آرام آرام راه خود را تا قهرمانی طی کرد. من خودم شخصا قطر را حتی شانس حضور در جمع هشت تیم پایانی هم نگذاشته بودم. اما این کشور آمدم جام جهانی را برگزار کرد و با نظم و انضباط خاصی پا به رقابت‌های جام ملتها گذاشت. پیش از شروع جام ملتها هم در برهه‌ای وقتی دید با مربی وقت (کی‌روش) نمی‌تواند کار را پیش ببرد با نظرسنجی از بازیکنان و کارشناسان مربی شان را تغییر دادند و به موفقیت رسیدند.

وی افزود: در برهه ای تیم ملی قطر برای حضور در یک تورنمنت به آمریکا رفته بود. من ۵ صبح از خواب بیدار می شدم و بازی های این تیم را نگاه می کردم همان موقع گفتم قطر همین اینطور ادامه دهد نمی تواند قهرمان شود بعد مربی‌شان تغییر دادند.

یا نکته ای در مورد تیم ملی ازبکستان بگویم که هیچ کدام از کارشناسان ما در برنامه های تلوزیونی پیرامون جام ملت‌ها به آن اشاره نکردند. این تیم ۵-۶ بازیکن از تیم امید خود اضافه کرده بود.
متاسفانه هیچ کدام از کارشناسان که به تلوزیون آمده بودند این موضوع را نمی دانستند. من این نکته را به خاطر اینکه بازی‌های این تیم را زیرنظر داشتم می‌دانستم.

کعبی خاطر نشان کرد: من انتقادی به کسی ندارم خودم هم مربی هستم و روزی سرمربی خواهم شد و ممکن است از من هم انتقاد شود. ولی باید گفت کسی که بازیکن بزرگی است دلیلی نمی شود مربی بزرگی شود. اینکه بگویم ما خوب بودیم، ال بودیم و بل بودیم و ... اما نتیجه چه شد؟ حذف شدیم. الان به ژاپن نمره نمی دهند و نمی گویند قبل از جام ملتها آلمان و اسپانیا را شکست داده بود. می گویند تورنمنت جام ملت‌ها چه شد!؟ حذف شد. اما فوتبال ما مسیر درستی را طی نمی کند الان لیگ عربستان را ببینید یک زمانی در عربستان لیگ ما و مسابقه دربی ما را پخش می کردند الان ما داریم بازی های لیگ این کشور را پخش می کنیم. عربستان برنامه دارد چند سال دیگر جام جهانی را برگزار خواهد کرد. برای همین برای فوتبال خوب مربی و بازیکنان بزرگ را می‌آورد. در حالی که مسافت ما با عربستان و قطر یک ساعت و نیم است ولی آنها می توانند و ما نمی توانیم یا خودمان نمی خواهیم مثل آنها پیشرفت کنیم.

کد خبر 835547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    کسی مجبورمون نکرده کارهای نکرده زیادی که نکردیم رو بزنیم چرا حرف از کار کرده باید زد کارهای نکرده زیاد است مثل راننده فوتبال کنیم نه اینکه مثل فوتبال رانندگی کنیم شک نکنیداندازه مثقالی، هیچ کاری نکنیم که یه مثقال کار بهتر از صد اشکال جوابه !! .فقط ایین نامه رانندگی رو که تو رانندگی رعایت نمی شه تو فوتبال مون پیاده وشبیه سازی کنیم مسبب خواهد شد.مالکیت صفر تا صد توپ از صفر تانود بازی رو می بریم تنها شبیه سازی
  • شهرام IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    1 2
    با تمام حرفهاش موافقم بجز مقدمه ش که گفته حق ما بود اول بشیم!! که با حرفهای بعدیش متناقض هست. رو چه حسابی حق ما بود قهرمان بشیم؟ تیمی که به زور تیم‌های درجه سوم رو میبره مقابل هنگ کنگ و سوریه و امارات، کجا و چرا حقشه قهرمان بشه؟!! تیمی که پشتوانه نماشاگر هم نداره و عده ای با پول مفت رفته بودن نه عشق خودشون، معلومه پخی نخواهد شد.
  • محمدی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    1 1
    اکرم عفیف موتور محرکه تیم قطر بود و در بازی های قبلی تیم قطر این نکته مشهود بود، ما برای برد بر قطر می بایست دچار غرور بازی قبلی خودمان نمی شدیم و یک بازیکن توانا را مامور مهار او می کردیم که قدرت تیم قطر ضعیف شود، همچنین بازیکنانی که روز خوب فوتبالی شان برای مان نبود تعویض می کردیم، آن وقت شاید از قطر سه گل نمی خوردیم و بازیکن اخراجی هم نداشتیم.
  • ناشناس IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 1
    نظر شما کاملا صحیح است ما به دلیل اینکه تیم ملی و سر مربی فرمایشی داریم و کسی جرات تغیرشان را ندارد هیچوقت پیشرفت نخواهیم کرد. همینی هست که هست