حادثه که از راه می‌رسد، فرقی نمی‌کند سیل باشد یا زلزله، کودکان به گوشه‌ای می‌خزند، زیر چادر مادر پناه می‌گیرند و از همان گوشه و کنار به صحنه‌های ناخوشی چشم می‌دوزند که پیش چشم‌شان اتفاق می‌افتد؛ به دفتر و کتابی که در سیل خیس خورد یا عروسکی که زیر آوار رفت.

هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین در این شرایط اما نیروهای امدادی هلال احمر اول نجات جان افراد آسیب دیده از سیل را پیش رو دارند؛ ثانیه‌های طلایی که هر تاخیری در آن به قیمت از دست دادن جان تمام می‌شود. شرایط اما قدری که آرام گرفت، سایه شوم بحران که رفت، نوبت دلداری دادن به همان بچه‌هایی است که صدایشان شنیده نشد. نوبت حضور سفیران حمایت‌های روانی و اجتماعی جمعیت هلال احمر (سحر) می‌رس امدادگرانی که با پایدار شدن نسبی شرایط سر و کله‌شان پیدا می‌شود.
حالا با گذشت یک هفته از سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان و پایدار شدن شرایط بحرانی سیل گروه «سحر» نیز به میدان آمده‌اند تا برای کودکان آسیب دیده از سیل برنامه‌های متنوع فرهنگی برای کاهش آسیب روانی از بحران اجرا کنند.
معاون امور جوانان هلال احمر سیستان و بلوچستان در توضیح اقدامات این گروه می‌گوید: «تیم‌ سحر سازمان جوانان هلال‌احمر برای کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا به منظور انجام حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی از افراد آسیب دیده ناشی از بحران وارد مناطق آسیب دیده می‌شود. از یکشنبه (۱۳ اسفند) بعد از اعلام نیاز ۲ تیم سحر از کرمان راهی سیستان و بلوچستان شدند. ۲ تیم شامل ۱۲ نفر نیز از زاهدان هم راهی دشتیاری هستند. فعالیت گروه‌ سحر از دوشنبه (۱۴ اسفند) شکل جدی به خود می‌گیرد.»
سمیرا خواجه افزود: «با پایدار شدن شرایط منطقه آسیب دیده از سیل، امکان برقراری فضای دوستدار کودک به معنای اجرای بازی‌های فکری، میدانی و انگیزشی برای کودکان مهیا می‌شود. علاوه بر بازی، تیم سحر کمک‌های اولیه روانشناختی برای کودکان را انجام می‌دهند.»
کودکان در این فضای امن و دوستانه اسباب‌بازی‌های تازه به دست می‌گیرند و بازی می‌کنند تا قدری از شرایط سخت بحرانی را با بازی و صحبت با روانشناسان گروه سحر پشت سر بگذارند.

بیشتر بخوانید:
صیادی که ناجی سیل زدگان بلوچستان شد | قایق های صیادی پای کار امدادرسانی

کد خبر 836535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha