امدادرسانی برای بازگشایی راه‌های روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان دارد و ۴۶ محور روستایی هم مسدود است.

سیل سیستان

به گزارش همشهری آنلاین مدیر بحران استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: «در جریان سیل اخیر که حدود ۲ هزار روستا را تحت تاثیر قرار داد، بیشتر محورهای روستایی بسته شد. با تلاش نیروهای خدماتی در حال حاضر فقط ۴۶ راه روستایی مسدود است و دسترسی به مابقی روستاها امکان‌پذیر شده. همه محورهای فرعی نیز تا روز ۱۴ اسفند بازگشایی شد.»
مجید محبی افزود: «بعد از بازگشایی محورهای روستایی مهم‌ترین اولویت تامین شبکه آب و برق پایدار است. ضمن بازدید وزیر نیرو از روستاهای آسیب دیده از سیل، شبکه برق تخریب شده در روستاها تعمیر شده و برق همه روستاها برقرار است.» بر اثر شکسته شدن و تخریب ۱۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف شبکه برق ۶۵ روستا دچار مشکل شده بود.
محبی درباره وضعیت شبکه آبرسانی هم گفت: «به غیر از ۹ روستا، مابقی به شبکه آب آشامیدنی پایدار وصل شدند و از این بابت نیز مشکلی ندارند. روستاهای باقی‌مانده نیز تا کمتر از ۲۴ ساعت به شبکه آب آشامیدنی پایدار وصل می‌شوند.» بر اثر سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان ۱۱۰۰ کیلومتر خطوط و شبکه انتقال به طور کامل زیر آب رفت و آسیب جدی دید.
او همچنین درباره زلزله فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان هم توضیح داد که بدون خسارت مالی و جانی بود.
این زلزله ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند) زلزله ۵.۶ ریشتری در فنوج رخ داد که به گفته مدیر بحران سیستان و بلوچستان، تیم ارزیاب و واکنش سریع به مناطق زلزله زده فنوج اعزام شدند و خوشبختانه هیچ گزارشی از خسارت اعلام نشده‌است.

بیشتر بخوانید:
مهمان نوازی در میان سیل | امدادگر حاضر در مناطق سیل‌ زده از مهربانی مردم می گوید

کد خبر 837086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha