به گزارش همشهری آنلاین، عباس ابریشمی اظهار کرد: در حال حاضر فعالان این صنف برای دریافت مجوز بهرهبرداری از درگاه ملی مجوزها باید تغییرات هیات مدیره شرکتها از سال ۹۳ به بعد را که در روزنامه رسمی درج شده باشد بهعنوان یکی از شروط دریافت گواهینامه بهرهبرداری ارائه دهند.
وی افزود: از اول دیماه ۱۴۰۲ مقرر شده تا اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره برای دریافت گواهی بهرهبرداری به درگاه ملی مجوزها ارائه شود؛ اما مهمترین مسئله ما این است که روند بررسی اسناد از سوی اداره ثبت شرکتها بسیار طولانی و زمانبر شده است.
رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پلهبرقی و خدمات وابسته ادامه داد: فرآیند بررسی اسناد تغییرات هیات مدیره شرکتها حداقل ۱۵ روز زمان میبرد که این مدتزمان بسیاری از فرصتها را از فعالان این صنف میگیرد.
این مسئول صنفی با تأکید بر ضرورت کاهش مدتزمان بررسی اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره شرکتها از سوی اداره ثبت اظهار کرد: بر اساس قانون باید شرایط برای کسبوکار فعالان اقتصادی تسهیل شود که یکی از راهکارهای اجرایی شدن این قانون به تسریع روند بررسی اسناد و مدارک برمیگردد.
ابریشمی خاطرنشان کرد: همچنین برای کاهش بروکراسی، جلوگیری از اتلاف زمان فعالان اقتصادی و تسریع شرایط کسبوکار میتوان روند دریافت و بررسی اسناد را الکترونیک کرد تا فرآیند بررسی اسناد به حداقل برسد.
رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پلهبرقی و خدمات وابسته تأکید کرد: در ایام پایانی سال هستیم و فعالان این حوزه نیز باید بتوانند از این بازار، بهرهمند شوند؛ بنابراین نباید روند بررسی اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره شرکتها برای دریافت گواهینامه بهرهبرداری تا این حد زمانبر شده و به مانعی برای محیط کسبوکار تبدیل شود.
نظر شما