یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

گروه ورزشی: ایتالیا برای اطمینان از صعود به نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها، امشب چاره‌ای جز شکست برزیل ندارد؛ اتفاقی که از 27 سال قبل تکرار نشد.

 آخرین پیروزی ایتالیا مقابل برزیل به جام‌جهانی 1982 برمی‌گردد که آتزوری در یک بازی فراموش‌نشدنی و با سه گل پائولو روسی تیم رویایی تله سانتانا را با وجود ستارگانی مثل زیکو، سوکراتس و فالکائو با نتیجه 3 بر 2 شکست داد تا در نهایت قهرمان جهان شود.

در حال حاضر برزیل با 6 امتیاز از دو بازی صدرنشین گروه دوم است و ایتالیا و مصر  3  امتیازی هستند. صعود ایتالیا ارتباط مستقیمی با نتیجه بازی همزمان مصر و ایالات متحده دارد و با توجه به احتمال پیروزی قهرمان آفریقا، مردان لیپی نمی‌توانند ریسک کنند و به نتیجه‌ای غیر از پیروزی فکر کنند. تنها پیروزی با اختلاف دو گل یا بیشتر می‌تواند صعود ایتالیا را بدون توجه به نتیجه دیگر بازی گروه حتمی کند، ولی چنین سناریویی با توجه به آمادگی‌ بالای برزیل تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

لیپی اما ناامید نیست و تیمش را برای پیروزی به زمین می‌فرستد: «فقط باید به پیروزی بیندیشیم. باید از دقیقه اول مثبت فکر کنیم و تلاش کنیم ابتکار بازی را در دست بگیریم،‌ ولی باید مراقب هم باشیم چون حریف‌مان برزیل است.»

جی‌جی بوفون، دروازه‌بان ایتالیا هم معتقد است که ایتالیا مقابل مصر تنها پس از دریافت گل شروع به بازی کرد و نباید این رویه مقابل برزیل تکرار شود: «فکر می‌کنم مشکل ما در حال حاضر این است که تنها پس از لحظات کلیدی، مثلا هنگام گل خوردن واکنش نشان می‌دهیم. مقابل برزیل نباید محاسبه‌گر باشیم و به نتیجه بازی دیگر فکر کنیم. فقط باید به دنبال پیروزی باشیم.» بوفون با خوشبینی اضافه کرد: «می‌توانیم یکشنبه مقابل برزیل پیروز شویم و پس از آن اسپانیا را در نیمه‌نهایی و دوباره برزیل را در فینال شکست دهیم.»

 طبیعی بود که شکست ایتالیا با هجوم مطبوعات این کشور روبه‌رو شود و حتی گاتزتا بازیکنان این تیم در مقابل فراعنه (لقب بازیکنان مصر) را به مومیایی تشبیه کرد. همچنین سیستم 3-3-4 لیپی که در آن جوزپه روسی به عنوان مهاجم نوک به هیچ‌وجه کارآیی نداشت با انتقاد زیادی روبه‌رو شد، ولی بوفون می‌گوید: «در 3 سال اخیر حتی در دوره دونادونی هم با روش 3-3-4 بازی می‌کردیم و این تازگی ندارد.» تنها پس از خروج روسی و ورود لوکا تونی بود که ایتالیا توانست حملات خطرناکی انجام دهد.

برزیل پس از پیروزی دشوار 4 بر 3 مقابل مصر که به گفته دونگا و کاکا به دلیل خستگی سفر بود، آمریکا را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد تا تقریبا به صعود مطمئن باشد و حالا به دنبال سرگروهی است تا در نیمه‌نهایی با اسپانیا روبه‌رو نشود. نکته جالب در مورد برزیل این است که 4 گل از 7 گل این تیم روی ضربات ایستگاهی بوده. دونگا می‌گوید که تیمش روی این ضربات زمان زیادی صرف کرده و حالا نتیجه آن را گرفته: «ما مرتب روی این موضوع کار می‌کنیم و سعی می‌کنیم بازیکنان در بهترین موقعیت جایگیری کنند.»

کاکا که تجربه سال‌ها بازی در سری A را دارد، رویارویی با ایتالیا را آسان نمی‌داند. هافبک سابق میلان می‌گوید: «ایتالیا بازی قبلی‌اش را باخته و نمی‌تواند یک شکست دیگر را بپذیرد. ما برای سرگروهی می‌جنگیم، ولی کار آسانی نداریم. این برای من بازی ویژه‌ای خواهد بود، چون ایتالیا برایم بسیار مهم است.»

آخرین رویارویی دو تیم به بازی دوستانه زمستان سال گذشته در لندن برمی‌گردد که برزیل با نمایشی فوق‌العاده توانست به پیروزی 2 بر صفر برسد. این نتیجه موجب شد تا آمار بازی‌های رودررو 6 بر 5 به نفع برزیل شود، در حالی که دو بازی هم با تساوی به پایان رسیده. مصر هم پس از پیروزی یک بر صفر با روحیه بالایی به مصاف آمریکا می‌رود و در صورت پیروزی به احتمال زیاد به نیمه‌نهایی صعود می‌‌کند. تنها خبر بد برای بازیکنان این تیم، سرقت از اتاق‌های هتل آنهاست و حالا پلیس آفریقای‌جنوبی تلاش زیادی برای یافتن سارقان دارد.

کد خبر 83911

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز