چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی اسپانیا امشب در اولین بازی نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها به دنبال شکست آمریکا و ادامه رکوردشکنی‌هایش است.

قهرمان اروپا با فوتبال دیدنی‌اش، مرحله مقدماتی را با 3 پیروزی متوالی، 8 گل زده و بدون گل خورده به پایان برد. این 3 بازی کمک کرد تا اسپانیا با رکورد 35 بازی متوالی بدون شکست که متعلق به برزیل است و بین سال‌های 1993 تا 1996 به دست آمده برابری کند. این تیم همچنین موفق شد تعداد پیروزی‌های متوالی‌اش را به 15 بازی برساند و از رکورد 14 پیروزی متوالی برزیل و استرالیا عبور کند. با این وجود ابرقدرت جدید فوتبال جهان هنوز تشنه موفقیت است. فرناندو تورس مهاجم این تیم می‌گوید: «می‌خواهیم به پیروزی‌ها و همین بازی‌مان ادامه دهیم. هنوز جاه‌طلب هستیم و می‌خواهیم موفقیت‌های بیشتری به دست آوریم. ما بعد از 44 سال قهرمان اروپا شدیم و حالا می‌خواهیم جام کنفدراسیون‌ها را برای کشورمان به دست آوریم.»

ولی آیا اسپانیا که برخی آن را تیمی کامل می‌دانند، هنوز جای پیشرفت دارد؟ آلبرت ری‌یرا، هافبک این تیم می‌گوید: «هنوز باید روی مسائل زیادی کار کنیم. مثلا ما دوست داریم توپ را بچرخانیم و حفظ توپ کنیم، ولی در برخی بازی‌ها غرق این کار می‌شویم و می‌بینیم که بازیکنان زیادی پشت توپ قرار دارند، مثل بازی با عراق. در چنین حالتی باید از کناره‌ها بیشتر استفاده کنیم. ما روی این مورد خیلی کار کرده‌ایم.»

ویسنته دل‌بوسکه سرمربی اسپانیا به این رکوردشکنی‌ها افتخار می‌کند و بابت آن از سلفش لوئیس آراگونس متشکر است. دل‌بوسکه که پس از یورو 2008 جانشین آراگونس شد توانسته به 13 پیروزی متوالی برسد. سرمربی سابق رئال‌مادرید می‌گوید: «باید به نقشی که سلفم در این موفقیت داشته اشاره کنم. لوئیس برای من اسباب‌بازی‌ای باقی گذاشته که باتری‌هایش شارژ بود. این گروه بازیکنان از سنین پایین هم عالی بودند. آنها با تیم‌های جوانان هم جام‌های زیادی برده‌اند و حالا به تیم بزرگسالان رسیده‌اند. یک سال پیش وقتی به تیم ملی آمدم گفتم که برنامه من ادامه دادن با همین بازیکنان و حفظ همین سبک بازی است. تیم بر آن اساس ساخته شده، ما تغییرات لازم را انجام می‌دهیم و روی همین خط حرکت می‌کنیم.»

دل‌بوسکه همچنین از داوید ویا که در این تورنمنت 3 گل به ثمر رسانده تمجید می‌کند. مهاجم والنسیا حالا با 31 گل زده دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی اسپانیاست. او این تعداد گل را تنها در 47 بازی به ثمر رسانده و با توجه به اینکه 44 گل زده رائول در 102 بازی به دست آمده، دل‌بوسکه معتقد است که ویای 27 ساله به زودی این رکورد را هم می‌شکند: «فکر می‌کنم ویا در تیم ملی بتواند گل‌های بیشتری از رائول بزند و فکر می‌کنم رکوردهای دیگری هم شکسته خواهند شد. رائول که یک بازیکن نمونه است  102 بازی را برای تیم ملی انجام داده و فکر می‌کنم به زودی بازیکنان دیگر از این عدد عبور می‌کنند.» اشاره دل‌بوسکه به کاسیاس، پویول و ژاوی است که در آستانه پیوستن به باشگاه صدتایی‌ها هستند.

دل‌بوسکه، آمریکا، حریف امشب تیمش را دست‌کم نمی‌گیرد و با وجود دو شکست این تیم معتقد است که آنها با شایستگی به نیمه‌نهایی صعود کردند: «آنها مقابل ایتالیا  خوب بازی کردند و توانستند مصر را که تا قبل از آن پدیده تورنمنت بود به سختی شکست دهند. آنها سریع‌اند، سازماندهی خوبی دارند و با اشتیاق زیادی به این بازی می‌آیند.»

اما آمریکا که با شگفتی به این بازی رسید، چیزی برای از دست دادن ندارد. آنها پس از 2 شکست سنگین مقابل ایتالیا و برزیل تقریبا حذف شده بودند، ولی پیروزی 3 بر صفر این تیم مقابل مصر و شکست ایتالیا با همین نتیجه مقابل برزیل این تیم را به نیمه‌نهایی رساند.
 باب برادلی که تیمش برای بازگشت به خانه آماده می‌شد، می‌گوید: «پس از بازی به این فکر افتادیم که بهترین تصمیم کدام است و متوجه شدیم که باید به سرعت برای این بازی آماده شویم.»

او درباره رویارویی با اسپانیا اضافه می‌‌کند: «اسپانیا تیم بزرگی است. ما درست قبل از یورو با آنها در سانتاندر بازی کردیم. می‌دانیم که آنها چطور توپ را می‌گردانند و حفظ توپ می‌کنند. در نیمه‌اول مقابل آنها خوب بازی کردیم، ولی آنها در نیمه‌دوم ما را تسلیم کردند. آنها در یورو 2008 هم مقابل حریفان همین کار را کردند. بازی مقابل آنها چالش بزرگی است.»

کد خبر 84148

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز