چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۳:۳۸
۰ نفر

مدیرکل امور اجتماعی استان تهران از شروع اقدامات پیشگیرانه برای بیماری وبا در سال جاری خبر داد. وی گفت: در جلسه کار گروه بهداشت و درمان استان تهران مصوب شد تا اقدامات پیشگیرانه برای بیماری وبا در سال جاری اعمال شود.

ابراهیم رضوانی تصریح کرد: دبیرخانه پیشگیری فعال شده است تا فصل گرم امسال بدون بروز بیماری وبا پشت سر گذاشته شود.

بیماری وبا یک بیماری میکروبی است که هرساله در فصل تابستان شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری هستیم. سال گذشته حدود هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا شدند و حدود 10 نفر نیز بر اثر وبا جان خود را از دست دادند.

این درحالی است که مدیر کل سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: هنوز برخی مزارع سبزی جنوب تهران به خصوص در شهرری به علت کمبود آب با فاضلاب خام آبیاری می شود که بی توجهی به این مسئله می تواند منجر به شیوع بیماریهای مختلفی ازجمله وبا در فصل تابستان شود.

احمد جنیدی افزود: متاسفانه با وجود تجارب تلخ سال گذشته در شیوع بیماری وبا هنوز برخی مزارع سبزی در جنوب شهر تهران با فاضلاب خام آبیاری می شود و منتظریم که وزارت نیرو برای جلوگیری از انتشار این بیماری هر چه زودتر تصفیه خانه فاضلاب تهران را راه اندازی کند.

وی ادامه داد: راه اندازی سد لتیان در شرق تهران موجب قطع آب در جنوب تهران شده است و به همین علت کشاورزان جنوب تهران با مشکل کمبود آب برای مزارع خود رو به رو هستند و مجبورند از فاضلاب خام برای آبیاری مزارع خود استفاده کنند.

جنیدی گفت: اگر چه برخی کشاورزان با حفر چاه از آبهای زیرزمینی برای آبیاری مزارع خود استفاده می کنند، ولی این مسئله عمومیت ندارد و قطعا در تابستان امسال همه کشاورزان نمی توانند به آب بهداشتی برای مزارع سبزی خود دسترسی پیدا کنند.

مدیر کل دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزود:   برای جلوگیری از هر گونه بیماری با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت جلسات متعددی با فرماندار شهر ری، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو داشته‌ایم و امیدواریم با تغییراتی در نحوه آبیاری بتوانیم از شیوع بیماری وبا و حتی مشکلات دیگری از جمله افلاتوکسین پسته در این مزارع جلوگیری کنیم.

وی گفت: علاوه بر جنوب تهران و منطقه شهرری مسئله آبیاری با فاضلاب خام را در برخی دیگر از شهرهای کشور ازجمله همدان شاهد هستیم.

کد خبر 84

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز