بارش‌های پراکنده که روز گذشته (پنجشنبه 2 فروردین) شمال غرب، سواحل خزر و شمال شرق را در گرفت، امروز هم ادامه دارد، اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد روز یکشنبه با ورود سامانه جدید بارش‌ها شدت می‌گیرد.

بارش باران - جاده

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز شاهد بارش‌های رگباری در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب غرب کشور شامل کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، فارس، بوشهر، غرب کرمان، جنوب و غرب اصفهان، جنوب استان‌های مرکزی و یزد و ارتفاعات البرز مرکزی خواهیم بود به همشهری آنلاین گفت: این شرایط روز شنبه در همین مناطق و همچنین شمال شرق ادامه دارد.

کبری رفیعی ورود سامانه بارشی جدید را روز یکشنبه اعلام کرد و افزود:‌ این سامانه بارشی نیمه غربی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور را نیز در بر می‌گیرد. شدت سامانه روز دوشنبه بیشتر می‎شود و در این روز به جز جنوب شرق در همه مناطق بارندگی خواهیم داشت.

به گفته او، بیشترین شدت بارش‌ها روز یکشنبه در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس و روز دوشنبه در لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، اصفهان و جنوب مرکزی خواهد بود که منجر به صدور هشدار نارنجی در این دو روز می‌شود.

رفیعی به مسافران نوروزی و همچنین گردشگران توصیه کرد که با توجه به هشدارهای هواشناسی در سفر و گشت و گذار در این مناطق محتاط باشند و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

او همچنین توضیح داد که آب‌های جنوبی هم طی جمعه و شنبه مواج و متلاطم است و علاوه بر محدودیت‌ فعالیت‌های دریایی به گردشگران هم توصیه می‌شود از شنا در این آب‌ها خودداری کنند.

پایتخت نیز آن‌طور که رفیعی توضیح داد فعلا شاهد وزش باد است که گاهی شدید می‌شود. بیشینه دمای تهران در روز جمعه 18 درجه بالای صفر و کمینه دما 10 درجه بالای صفر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
قطع راه ارتباطی 51 روستا در 3 استان | بارندگی ها تا کی ادامه دارد؟

کد خبر 840334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 1
    برای گلستان و خراسان شمالی بارندگی نداریم ؟
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 0
    اون سری که پیشنهادتان غلط درامد و مسافرت ملت خراب کرد