همشهری آنلاین: واحد مطالعات و تحقیقات اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه فراخوان سومین دوره جشنواره انتخاب کتاب سال «قصه‌های قرآنی» را با بخش‌های تألیف، ترجمه، فیلمنامه و نمایشنامه اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در این جشنواره آثار تألیفی، ترجمه‌ها، فیلمنامه‌ها و نمایشنامه‌های مرتبط با موضوع قصه‌های قرآنی، پیامبران، ائمه(ع) و صحابه معرفی خواهد شد.

در این فراخوان از تمامی نویسندگان، مترجمان، هنرمندان و ناشران درخواست می‌شود تا دو نسخه از آثار خود را که از سال 1384 به بعد مرتبه نخست منتشر شده‌اند، به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و ولیعصر، خیابان شهید برادران مظفر جنوبی(صبا) پلاک 40 ارسال کنند.

آثار مورد ارزیابی و داوری در جشنواره عبارتند از داستان‌های بلند، رمان، مجموعه داستان‌های کوتاه و تک‌داستان‌های چاپ ‌شده در مجموعه داستان‌ها برای مخاطبان‌ بزرگسال که از سال 1384 به بعد برای مرتبه نخست منتشر شده‌اند.

هم‌چنین داستان‌های بلند، رمان، مجموعه داستان‌های کوتاه و تک‌داستان‌های چاپ شده در مجموعه داستان‌های ویژه گروه سنی کودک و نوجوان که از سال 1384 به بعد برای مرتبه نخست منتشر شده‌اند.

کتاب‌ها و تک‌مقاله‌های پژوهشی چاپ شده در مجموعه مقالات که به بررسی و نقد و تحلیل قصه‌های موضوع جشنواره پرداخته و از سال 1384 به بعد برای مرتبه نخست به چاپ رسیده‌اند.

فیلمنامه‌ها و نمایشنامه‌هایی که در حوزه قصه‌های موضوع جشنواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوشته شده و به چاپ رسیده باشند، یا بر مبنای آن‌ها نمایشی روی صحنه رفته و یا فیلمی ساخته شده که از طریق اکران عمومی در سینما و تلویزیون نمایش داده شده باشد، نیز در این جشنواره مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.

از آنجا که این جشنواره در حاشیه بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم، همزمان با سالروز مبعث پیامبر اسلام(ص) در تیر سال 1389 در تهران برگزار خواهد شد، آثاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت که تا پایان سال 1388 به چاپ برسند، به روی صحنه رفته و یا از طریق اکران عمومی در سینما و یا در تلویزیون نمایش داده شوند.

این فراخوان هم‌چنین اعلام می‌دارد که آثار ارسالی بازگشت داده نمی‌شوند و در پایان جشنواره به کتابخانه تخصصی واحد مطالعات و تحقیقات اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده خواهند شد.

در مورد آثار نایاب ارسال دو نسخه کپی از کلیه صفحات متن و جلد کتاب (که حتماً شامل صفحه شناسنامه نیز باشد) کافی است.

یادآوری می‌شود، سومین جشنواره کتاب سال «قصه‌های قرآنی» در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال 1389 از سوی واحد مطالعات و تحقیقات سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران برگزار می‌شود. 

کد خبر 84044

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز