طراحی نمای داخلی از مهم‌ترین عواملی است که علاوه‌بر افزایش زیبایی و شیک نشان دادن ساختمان، مزایایی همچون افزایش روحیه افراد منزل، افزایش بازدهی و بهبود عملکرد در مکان‌های عمومی و… دارد.

بتن

طراحان دکوراسیون، متریال‌های گوناگونی را برای طراحی نمای داخلی پیشنهاد می‌دهند که هر کدام زیبایی و جلوه خاص خود را دارند. در این میان، بتن اکسپوز از جذاب‌ترین پیشنهاداتی است که در زیباسازی فضا معجزه می‌کند! تنها کافی‌ست کمی خلاقیت را با ظاهر نوستالژیک بتن اکسپوز ترکیب کنید تا ایده‌های جذاب و شیکی برای نمای داخلی و خارجی پیدا پدید آید.

استفاده از بتن اکسپوز در نماهای مدرن

در ساختمان‌های مدرن امروزی، نماسازی و زیبایی ظاهری اهمیت بالایی پیدا کرده و معماران و طراحان دکوراسیون، همواره به‌دنبال ایده‌های جذاب و خلاقانه برای فضاسازی و زیباتر کردن نمای داخلی ساختمان‌ها هستند. عوامل زیادی در انتخاب متریال‌های مورد استفاده برای نما دخیل هستند. از جمله، زیبایی ظاهری، مقاومت، قیمت و… . این عوامل در نهایت معماران و طراحان امروزی را به سمت استفاده از بتن اکسپوز در نمای داخلی و خارجی سوق داده است. این نوع بتن علاوه‌بر ظاهر سیقلی و رنگ خنثی و زیبا، دارای مقاومت زیادی در برابر فشار و آسیب بوده و همچنین قیمت پایین‌تری از سایر متریال‌های مورد استفاده در نمای داخلی دارد. در ادامه به چند ایده کاربردی جهت نماسازی ساختمان با بتن اکسپوز اشاره می‌شود.

کف پوش سالن با بتن اکسپوز

اگر شما هم تصور می‌کنید کفپوش سالن باید حتما سرامیک باشد، سخت در اشتباهید! بتن اکسپوزی که به رنگ خاکستری روشن است، از نظر روانشناسی می‌تواند نوعی کاهنده استرس و آرام‌بخش به‌حساب آید. بنابراین به‌کاربردن این متریال در کف سالن می‌تواند گزینه ای بسیار خوب باشد. رنگ طبیعی بتن اکسپوز با انواع لوازم و مبلمان شما به‌راحتی ست می‌شود و فضا را چند برابر دل‌بازتر و زیباتر خواهد کرد. برای طراحی سالن، می‌توانید از متریال‌های ترکیبی هم استفاده کنید، به‌طور مثال رنگ بتن اکسپوز در کنار متریال‌های چوبی جذابیت بسیاری دارد.

سرویس بهداشتی با بتن اکسپوز

ایده ای کاربردی و مدرن برای نمای های داخلی

شاید در نگاه اول این ایده برای شما دور از ذهن باشد، اما باید گفت که استفاده از بتن اکسپوز روی دیوار حمام به جای کاشی، یک تغییر اساسی در فضای سرویس بهداشتی ایجاد کرده و هنگام دوش گرفتن، آرامش خاصی به شما خواهد داد. همچنین به دلیل مقاوم بودن در برابر آب، طول عمر سازه شما را بالا برده و تا سال‌ها بدون تغییر باقی خواهد ماند. در سرویس بهداشتی به‌علت افزایش تماس متریال‌ها با آب و مواد شوینده احتمال آسیب و خوردگی زیاد خواهد بود. بنابراین بهتر است از تایل‌های بتنی در چنین فضاهایی کمک بگیرید تا طول عمر بالای توام با زیبایی را داشته باشید. روشویی و وان بتنی از دیگر گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای حمام و سرویس بهداشتی مدنظر داشته باشید. این ترکیب با شیرآلات برنجی، ظاهر بسیار لوکسی پیدا می‌کند.

دیوار اتاق خواب با بتن اکسپوز

ایده ای کاربردی و مدرن برای نمای های داخلی

یکی بهترین مکان‌ها برای به‌کاربردن ترکیب چوب و بتن اکسپوز، اتاق خواب است. با انتخاب بتن اکسپوز برای دیوار اتاق خواب، به‌معنای واقعی آرامش را به اتاق دعوت می‌کنید. همچنین دست شما در انتخاب سایر تزئینات اتاق بازتر خواهد بود. در اتاق خوابی با دیوار بتنی، یک تخت و آباژور به رنگ چوب، نمایی فوق‌العاده دارد.

آشپزخانه با بتن اکسپوز

اگر به دنبال ایده‌ای جدید برای آشپزخانه هستید که طول عمر بالایی داشته باشد و سال‌های زیادی بتوانید از آن استفاده کنید، بتن اکسپوز بهترین انتخاب از نظر زیبایی و مقاومت است. برای داشتن یک آشپزخانه نوستالژیک و جذاب، مواردی همچون میز ناهارخوری کوچک از جنس بتن اکسپوز و سینک ظرفشویی بتنی، مناسب به‌نظر می‌رسند. چنین دکوراسیونی به‌علت رنگ‌های خنثی، برای همه افراد جذابیت داشته و دکوراسیونی مدرن و منحصربه‌فرد به خانه شما خواهد داد.

راه پله با بتن اکسپوز

ایده ای کاربردی و مدرن برای نمای های داخلی

به‌عنوان یک ایده منحصربه‌فرد و خلاقانه، علاوه‌بر داخل ساختمان، در فضای خارجی ساختمان هم می‌توانید با به‌کاربردن کمی ذوق و سلیقه از بتن اکسپوز استفاده کنید. نمای راه‌پله از جنس بتن اکسپوز بسیار زیبا و مدرن بوده و می‌تواند در ترکیب با متریال‌های دیگر، جذابیت دوچندانی داشته باشد. رنگ خنثی بتن اکسپوز برای طراحی داخلی بسیار آرامش‌بخش است اما اگر دوست دارید فضای خارجی ساختمان، روح بیش‌تری داشته باشد، از متریال‌هایی با رنگ گرم در ترکیب با بتن اکسپوز استفاده کنید.

گلخانه دیواری با بتن اکسپوز

وجود یک گلخانه دیواری ایده‌ای جذاب است که تنها کافی‌ست با کمی خلاقیت و سلیقه ترکیب شود تا زیبایی ساختمان را چند برابر کند. استفاده از متریال بتن اکسپوز در ترکیب با چند نوع گیاه و متریال‌های چوبی و شیشه‌ای، می تواند منظره‌ای بسیار زیبا و آرامش‌بخش ایجاد کند. این ایده در تراس هم قابل اجرا بوده و جهت نماسازی داخلی بی‌نظیر است. اگر تایل‌ها و نرده‌های تراس ار جنس بتن باشند پیچش برگ‌های گیاهان سبز همچون پیچک دور نرده، صحنه‌ای بسیار زیبا خواهد ساخت.

آکواریوم و آب نما دیواری با بتن اکسپوز

آب همیشه نماد پاکی و آرامش است و وجود آن در هر فضایی موجب افزایش جریان انرژی می‌شود. ساخت یک آکواریم یا آب‌نما از جنس بتن اکسپوز می‌تواند حال‌وهوای سالن را زیرورو کند و ظاهری جذاب و خاطره‌انگیز به فضا بدهد. استفاده از بتن اکسپوز در پیاده‌سازی این ایده، هم مقاومت و ظاهر بسیار خوبی دارد و هم هزینه کم‌تری دربر خواهد داشت.

گلدان با بتن اکسپوز

همیشه استفاده از گل و گیاه پای ثابت فضاسازی داخلی و خارجی و ایجاد نمایی مدرن و شیک محسوب می‌شوند. گلدان‌هایی از جنس بتن اکسپوز، هم برای مکان‌های عمومی و هم برای فضای خانه، جزء بهترین متریال‌ها هستند. این گلدان‌ها در انواع طرح و اندازه، متناسب با فضای مورد نظر شما طراحی شده و به فضا روح می‌بخشند.

شومینه و مشعل با بتن اکسپوز

شومینه و مشعل از جمله مواردی هستند که در ایجاد ظاهر مدرن و لاکچری ساختمان‌ها نقش زیادی دارند. ساخت این متریال‌ها با بتن اکسپوز، ایده‌ای کاربردی است که هزینه‌ای کاملاً معقول و مناسب برای شما دارد. حتی امکان ساخت شومینه با بتن اکسپوز به صورت طرح سنگ هم امکان‌پذیر است و فضایی فوق‌العاده زیبا و نوستالژی و خاص پدید می‌آورد.

اگر به فکر ایجاد نمای مدرن و لوکس با هزینه متناسب هستید، خرید بتن اکسپوز و استفاده از متریال‌هایی از این جنس، می‌تواند بهترین گزینه باشد. کف و دیوار اتاق و سالن، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، اتاق خواب و… از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانید ایده‌هایی بسیار جذاب و خلاقانه از جنس بتن اکسپوز را در آن‌ها پیاده کنید. این ایده‌ها می‌توانند به‌صورت متریال‌های ترکیبی هم استفاده شوند و جلوه‌ای خاص به نمای داخلی و خارجی ساختمان بدهند.

کد خبر 840557

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha