فرماندهی مرکزی آمریکا امروز(یکشنبه) اعلام کرد که پس از شلیک چهار موشک بالستیک ضد کشتی به سمت یک نفتکش متعلق به یک حزب چینی، نیروهای آمریکایی با شش پهپاد گروه انصارالله (حوثی ها) بر فراز دریای سرخ جنوبی درگیر شدند.

کشتی

به گزارش همشهری آنلاین، وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «فرماندهی مرکزی آمریکا دیروز شنبه در پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که حوثی‌ها نزدیک نفتکش M/V Huang Yu که با پرچم پاناما برافراشته و تحت مالکیت و مدیریت یک حزب چینی است موشک شلیک کرده‌اند و خاطرنشان کرد که خسارات جزئی به این نفت‌کش وارد شد و گزارشی مبنی بر تلفات جانی گزارش نشده است».

فرماندهی مرکزی آمریکا گفت که نیروهای آمریکایی سپس با شش پهپاد درگیر شدند که پنج فروند از آنها در دریای سرخ سقوط کرد و یک فروند به سمت مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرواز کرد.

پس از آن وب‌سایت نظارت بر ترافیک دریایی «Marine Traffic» گزارش داد که این کشتی از دریای سرخ به سمت خلیج عدن و به گفته شرکت امنیت دریایی «Ambry» – به سمت مقصد بعدی خود، بندر نیو مانگالور در هند حرکت کرد.

دیروز شنبه، اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که یک کشتی در سواحل شهر مخا یمن مشرف به تنگه باب المندب مورد اصابت گلوله قرار گرفت که منجر به آتش سوزی شد که بعداً خاموش شد.

این مقام وابسته به نیروهای سلطنتی بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «ما گزارشی دریافت کردیم مبنی بر اینکه یک کشتی در حدود ۲۳ مایل دریایی غرب موکا مورد اصابت یک پرتابه نامشخص قرار گرفته است».

کد خبر 840644
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    14 22
    خخخخخخ آخی بدبخت های امریکایی و انگلیسی میخوان پای چینی ها را هم بکشن وسط ولی کور خوندن اگر کشتی های چینی هم مورد اصابت قرار بگیره توطئه خود آمریکایی هاست می‌زنند به نام یمن تو بوغ و کرنا می‌کنند دیگه دستتون رو شده تروریست های داعش پرور
    • SE ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      27 4
      چقد ساده لوحی که فکر‌میکنی چین با اسرائیل مشکل داره
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    7 9
    یمنی ها کشی چینی را زدند بعد داد آمریکایی ها در اومده عجب خودشون زبون دارند فوضول هم نمی خوان
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    8 7
    نه بابا از کی تاحالا آمریکا خیرخواه چین شده
  • US ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    5 1
    دستشون درد نکنه