دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

محمدرضا زاهدی (مشهور به حسن مهدوی) در سال ۱۳۳۹ در شهر اصفهان بدنیا آمد. زاهدی که سرتیپ نیروی زمینی سپاه و بعدها از فرماندهان نیروی قدس سپاه بود در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در تاریخ دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ به شهادت رسید.

سرتیپ زاهدی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، از فرماندهان سطح یک نیروی قدس سپاه بود که در ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در دمشق به شهادت رسید.

زاهدی اگرچه در نیروی زمینی سپاه مسئولیت داشت و حتی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرمانده آن نیرو بود اما از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ به نیروی قدس منتقل شد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

وی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت.

در مورخ دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ خبرنگار المیادین از شهادت سردار محمد رضا زاهدی فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد. فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه هم درتماس تلفنی با همتای ایرانی خود حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

آخرین بروزرسانی Apr ۱, ۲۰۲۴ - دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر 841425
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • SE ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    3 10
    چقدر ناراحت شدم 🤪🤪🕺💃🕺💃🕺💃🕺💃
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    2 9
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکای جنایتکار.ما اتباع خارجی شیعه داخل ایران قدر دان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم لبیک یا خامنه ای. ما اماده مبارزه با اسرائیل وامریکای جنایتکار هستیم
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    3 12
    روحشان قرین رحمت الهی و یادشان گرامیباد، انشاالله خداوند زودتر انتقامش را از رژیم گرگ صفت خواهد گرفت