حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه گفت‌: اگر نتانیاهو قطعنامه احتمالی سازمان ملل را بپذیرد به معنای خاتمه عمر سیاسی خودش است؛ حال برای برون رفت از این بن‌بست سیاسی اقدام مستقیم علیه سفارت ایران چاره‌ای به نظر می‌رسید که بتواند با دخیل کردن ایران در جنگ منطقه صحنه شطرنج سیاسی را به نفع خود تغییر دهد.

حسن هانی‌زاده

به گزارش همشهری آنلاین، حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت تنی چند از مستشاران نظامی ایران و در رأس آنان سردار محمدرضا زاهدی در دو روز گذشته افکار عمومی را به خود جلب کرده است. در طی دو روز گذشته رسانه‌های مختلف منطقه سعی کردند به نحوی از انحا حقیقت وضعیت بین ایران و رژیم صهیونیستی را به تحلیل بکشانند. موضوع چگونگی پاسخ ایران به این اقدام جنایتکارانه مسأله‌ای شده است که خیل کثیری از ایرانیان و مردم منطقه را به فکر فروبرده است. برای بررسی دقیق‌تر وضعیت و تحلیل چرایی این اقدام انتحاری اسرائیل در برابر ایران تصمیم گرفتیم با حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه گفت‌وگویی داشته باشیم که در ادامه حاصل کار را می‌خوانید.

وضعیت اسرائیل چگونه است؟

هانی‌زاده در ابتدا گفت: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله موشکی به مقر کنسولگری ایران در دمشق به معنای اوج درماندگی و گرفتاری در بن‌بست سیاسی، پس از طوفان‌الاقصی است. پس از گذشت 6ماه از نبرد با جبهه مقامت فلسطین در نوار غزه، رهبران سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس نتوانستند شطرنج سیاسی این جنگ را به نفع خود تغییر دهند. ضمن اینکه نسل‌کشی اخیر صهیونیست‌ها در باریکه غزه که به فجیع‌ترین شکل ممکن رخ داده است موجب شده افکار عمومی جهانی تنفر و انزجار بی‌اندازه‌ای از اسرائیل و سران رژیم صهیونیستی داشته باشند.

وی افزود: مضاف بر اینکه در این مدت ارتش اسرائیل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای را دریافت کرده است. آمارها نشان می‌دهند که دوهزار سرباز اسرائیلی به هلاکت رسیدند و 8هزار نفر مجروح شدند؛ و تعداد 900 تانک مرکاوا نیز منهدم شدند. گفتنی است که از لحاظ اقتصادی و مالی هم رژیم صهیونیستی قریب به 60میلیارد دلار آسیب دیده است که این آسیب به دلیل توقف چرخه شرکت‌ها و کارخانه‌های تجاری و اقتصادی این رژیم است.

تلاش برای تغییر شطرنج سیاست

این کارشناس سیاسی ادامه داد: تمام این عوامل اسرائیل و رژیم صهیونیستی را در چرخه فروپاشی عظیمی قرار داده است که کار را برای آنان بیش از پیش سخت و دشوار کرده است. اگر نتانیاهو قطعنامه احتمالی سازمان ملل را بپذیرد به معنای خاتمه عمر سیاسی خودش است؛ حال برای برون رفت از این وضعیت و بن‌بست سیاسی اقدام مستقیم علیه سفارت ایران چاره‌ای به نظر می‌رسید که بتواند با دخیل کردن ایران در جنگ منطقه صحنه شطرنج سیاسی را به نفع خود تغییر دهد. اقدام اسرائیل نقض حقوق بشر و تمامیت ارضی سوریه بود و کسانی که هدف قرار گرفتند، افرادی بودند که در اقدامات صلح‌طلبانه خود به تقابل با اسرائیل می‌پرداختند.

ایران در زمین اسرائیل نباید بازی کند

هانی‌زاده در مورد چگونگی پاسخ ایران گفت: ایران به خوبی می‌داند که نباید وارد بازی صهیونیست‌ها بشود. اگر ایران بخواهد مستقیماً برخوردی کند، لابی صهیونیستی در آمریکا و غرب این قدرت را دارند که به نحوی از انحا یک ائتلاف جهانی علیه ایران را به راه بیندازند. لذا راهبرد ایران این است که به شکل دیگری و در زمان و مکان مناسب با رژیم صهیونیستی برخورد کند.

کد خبر 841903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 33
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    37 87
    🤣🤣🤣عجیبه این همه هزینه برا سلاح کردیم حالا نتوانیم جواب اسراییل بدیم خیلی زور داره پس از فردا تولید سلاح متوقف کنید پولس رو خرج داخل کنید
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      12 23
      اسرائیل بسیارراهبردی وهوشمندانه جلومی رودماکاملااحساسی ودرحال زندگی می کنیم وبااین کارهابیش تردرخودمان گم می شویم،که یابایدهمین الان جواب دادوخط ونشان کشیدیابایدغزه رورهاکردوغزه هم خودش باسخن همین فرداجنگ روتموم می کنه وزندگیشون روشروع می کنندمثل جنگ عراق وایران که جنایات عراق کم ترازاسرائیل هم نبوداماالان انگارچنین چیزی اتفاق نیفتاده وماهم نه نیروهایمان روازدست می دیم نه داسته هایمان روحیف ومیل می کنیم
    • US ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      25 3
      موشک‌ها رو انقدر نگه میدارن تا از دور خارج بشه و بعد دوباره هزینه میکنن و موشک و پهپاد میسازن!
  • علی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    27 5
    بدترین جمله همین ( در زمان و مکان مناسب) است ، مگر پاکستان استخاره باز کرد و یا از جایی اجازه گرفت ! سریع جواب داد و منتظر تصمیم دیگران نماند .
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    60 7
    آمریکا همدست اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران است
    • US ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      10 39
      خب که چی؟! اسرائیل از خود بلندیهای جولان زده...یعنی از پایگاه خودش زده...حالا تا صبح بگو آمریکا...باید به اسرائیل جواب داد...ولی نمیدونم چرا ...
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    49 6
    حمله اسرائیل با چراغ سبز آمریکا بوده است که حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نمی‌تواند بدون اجازه آمریکا باشد.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    15 10
    ایران چه پاسخی به اسرائیل می‌دهد؟
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    41 15
    ترس اسراعیل ازحضورایراندر جنگ بااسراعیل است عمدا وانمود میکند که میخواهد پای ایران رابجنگ بکشاند اینکه امریکا هم ورود میکند امریکا اگر شرایط ورود داشت نیازی به بهانه نداشت زمانی کهعینالاسدش شخم خورد اینکار رامیکرد
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    60 13
    همیشه کاراس اعیل حیله وفریب است وقتی میخواهد حمله کند باظاهر سازی همه امورراعادی نشان میدهد وقتی ازحضورایران درجنگ وحشت دارد چنان وانمود وحتی حمله میکند تامارابه اشتباه بیندازد کهمیخواهد پای مارابهجنگ بکشد تادرامان بماند که تابحال موفق عمل کرده درمقابل لبنان ویمن خودواربابش چه کردند.اسراعیل ازحضور ایران میترسد نه استقبال کند
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    11 28
    نباید خودمونو درگیر جنگ گسترده کنیم نباید مستقیم وارد جنگ بشیم
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    36 10
    مسئولیت تنش‌ها در منطقه بر عهده حامیان اسرائیل و داعش است
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    27 5
    ایران چگونه از صهیونیست‌ها انتقام خواهد گرفت؟ اسرائیل مرتکب نقض آشکار قوانین بین المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شده است عاملین و حامیان جنایت اخیر اسرائیل مجازات خواهند شد حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق با چراغ سبز آمریکا بوده است. پیام ما به دولت آمریکا فقط انتقام از آمریکا و اسرائیل است. حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران تجاوزکارانه بود. اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. آمریکا جنایتکار مسئول تمام اقدامات اسرائیل است. حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق با چراغ سبز آمریکا بوده است. تجاوز وحشیانه اسرائیل جنایتکار به کنسولگری ایران با حمایت کور آمریکا جنایتکار صورت گرفت. کاخ سفید: نقشی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق نداشتیم/ و باز هم 100 درصد فقط دروغ است حمله اسرائیل جنایتکار به کنسولگری ایران در دمشق با دستور مستقیم کاخ سفید صورت گرفته است.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    10 4
    حمله حزب الله لبنان به ۲ پایگاه نظامی اشغالگران صهیونیست/ سوال اینجاست که پس چرا ایران پاسخ و جواب جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران نداده است چرا؟
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    32 5
    مستشاران نظامی ایران برای مبارزه با تروریسم تحت مورد حمایت آمریکا و اسرائیل در سوریه فعالیت دارند
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    37 4
    از چیزی نترسید، جنگ با اسرائیل نجاست اجتناب ناپذیره، الان نجنگیم‌ چند وقته دیگه باید تو ایران باهاشون بجنگیم. وقتی جواب ندیم گستاخ تر میشن و فکر میکنن که میتونن هر بلایی سر ایران و ایرانی بیارن.
  • جاناتان IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    7 2
    فقط ایران موشک نداره هی مگین در دنیا فقط چند کشورموشک داره ..امریکا موشکهای داره که به گوشمان نخورده.امریکا چندتا داد به اوکران روسیه را به عقب کشید.اسرایل هم پشتش به امریکا گرم هست.ترامپ بیاد دیگه بدتر
  • ع IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    6 1
    تو که میگی تو زمین‌ اسرائیل بازی نکنید یکی یکی بکوشه چون آمریکا پشتشه
  • سرباز ولایت IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 1
    حسن آقا اسراییل متعهد به هیچ بند معاهده قانون نیست جواب کلوخ انداز سنگ است
  • فرشته GB ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 1
    جنگ دیگه تحمیل شده اینبار سیلی محکمی نزنیم چه بسا فردا تهران رو بزنن
  • علی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    1 0
    دقیقا واقعا کارشناس به این میگن قبل از عمل تحلیل درست ودرک بالای دارد اگر این کارشناس اا نباشد ایران این کوته فکر ها دوروزه زحمت ۴۰ساله رو ازبین میبرن وامروز کار موفقیت دست ارتش قدرت اتمی نیست قدرت دست دانشمند کارشناس سیاست مدار فهمیده است گه سنجیده با صبر وهوشمندانه عمل می‌کند الان کشور های جهان اول اول از همه برنامه سود ضرر تلفات واخر بازی رو قبل از شروع برسی می‌کند