مجید صفاتاج گفت:‌مسأله هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق را باید بنا به ضعف ادراکی صهیونیست‌ها پس از ماجرای طوفان‌الاقصی تحلیل کرد.

صفاتاج

به گزارش همشهری آنلاین، حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت تنی چند از مستشاران نظامی ایران و در رأس آنان سردار محمدرضا زاهدی در دو روز گذشته افکار عمومی را به خود جلب کرده است. در طی دو روز گذشته رسانه‌های مختلف منطقه سعی کردند به نحوی از انحا حقیقت وضعیت بین ایران و رژیم صهیونیستی را به تحلیل بکشانند. موضوع چگونگی پاسخ ایران به این اقدام جنایتکارانه مسأله‌ای شده است که خیل کثیری از ایرانیان و مردم منطقه را به فکر فروبرده است. برای بررسی دقیق‌تر وضعیت و تحلیل چرایی این اقدام انتحاری اسرائیل در برابر ایران تصمیم گرفتیم بامجید صفاتاج، کارشناس مسائل منطقه گفت‌وگویی داشته باشیم که در ادامه حاصل کار را می‌خوانید.

ضعف ادراکی رژیم اشغالگر قدس پس از طوفان‌الاقصی

صفاتاج در ابتدا گفت: مسأله هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق را باید بنا به ضعف ادراکی صهیونیست‌ها پس از ماجرای طوفان‌الاقصی تحلیل کرد. رژیم صهیونیستی دچار یک ضعف ادراکی شده و به جای آنکه در صحنه نبرد با مقاومت کار خود را پیش ببرد به ترور و کشتار انسان‌های بی‌گناه؛ بالاخص زنان و کودکان رو آورد. این نقیصه که عبارت از ضعف ادراکی باشد موجب شده که رژیم صهیونیستی تصور کند هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت اسلامی و مستشاران نظامی ایران می‌تواند بن‌بست آنان را حل کند.

وی افرود: تاریخ نشان داده است که این رویکرد برای آنان راه به جایی نخواهد برد. به طور مثال‌ آنان فتحی شقاقی دبیرکل جهاد اسلامی را در کشور مالت ترور کردند، اما در نتیجه این سازمان رشد کرد و قوی تر شد؛ همچنین سیدعباس موسوی دبیرکل حزب‌الله را هم نجوانمردانه به شهادت رساندند که در آخر این گروه مقاومتی قوی‌تر و مستحکم‌تر به نبردش با اسرائیل ادامه داد و صهیونیست‌ها را از خاک لبنان در سال 2000 اخراج کردند. درمورد ترور سرداران مقومت ایرانی هم وضعیت به همین شکل است، آنان فکر می‌کنند با ترور افرادی مثل شهید سیدرضی موسوی یا شهید زاهدی ایران را زمین‌گیر می‌کنند، اما حقیقت تاریخی چیزی مغایر با این است.

ایران همین الآن هم درگیر جنگ است

او ادامه داد:درمورد اینکه اسرائیل می‌خواهد پای ایران را به جنگ بازکند باید بگویم اولا ایران کشور جنگ‌ندیده‌ای نیست و تجریه هشت سال دفاع مقدس آن هم در سخت‌ترین شرایط گویای آن است. ثانیا ایران امروزه از طریق جنگ نیابتی و حمایت از گروه‌های مقاومت نبرد خود با اسرائیل را پیگیری می‌کند، لذا وارد کردن پای جنگ به ایران حرف مضحکی به نظر می‌رسد. مضاف بر اینکه اسرائیل در حال حاضر در چند جبهه درگیر است و در آن‌ها درمانده شده؛ به نفعش است که بیش از این ایران را در نبرد منطقه دخیل نکند.

خودمان هم مقصریم...

صفاتاج در پایان گفت: این نکته را هم باید بگویم علت هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق تاحدی به عدم پاسخ درخور ایران سرماجرای شهید سیدرضی نیز برمی‌گردد. نوع برخورد کاریکاتوری ما در آن مقطع که تهدید کردیم و در عمل چیز خاصی مشاهده نشد در کنار آن ضعف ادراکی از دیگر دلایلی است که صهیونیست‌ها را در حمله به سفارت ایران جری کرد. اگر در ماجرای شهید سیدرضی مثل ماجرای ترور سردار سلیمانی عمل کرده بودیم و چند مرکز مهم اسرائیل در منطقه را هدف قرار می‌دادیم، شاید آنان جرأت چنین اقداماتی را پیدا نمی‌کردند.

کد خبر 841944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha