سپاهان از رویای ابتدای فصلش دور شد؛ عدم‌قهرمانی شاید به منزله پایان کار مورایس در ایران باشد.

مورایس و خمز

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

شکل بازی سپاهان در ورزشگاه پر از جمعیت تبریز شاید نشان می‌داد این تیم از کسب یک مساوی برابر تراکتور راضی است، اما این تساوی بدون گل در جدول رده‌بندی مسابقات، نمای چندان جالبی نداشته است. حالا سپاهان با ۳۸‌امتیاز از ۲۰‌بازی در رده چهارم جدول قرار دارد و اگر آن مسابقه عقب‌افتاده را هم ببرند، با ۴۱‌امتیاز به رده سوم صعود خواهند کرد. این یعنی ۵‌امتیاز کمتر از استقلال صدرنشین و ۲‌امتیاز پایین‌تر از پرسپولیس. احتمالا ابتدای فصل سپاهانی‌ها برای امروز خودشان جایگاه و وضعیت بهتری متصور بودند.

هدفی که غیرممکن شد

سپاهان پارسال هم تیم خیلی خوبی داشت که در لیگ برتر دوم شد. آنها امسال تیم را تقویت کردند و حتی قید و بندهای مربوط به سقف بودجه هم نتوانست عطش زردها را فرو بنشاند. شاخص‌ترین ستاره‌های ایران مخصوصا در فاز هجومی با قراردادهای چشمگیر به عضویت سپاهان در آمدند و این موضوع چنان اعتمادبه‌نفسی به باشگاه داد که ابتدای فصل یک هدف بزرگ برای خودش تعیین کرد؛ رسیدن به ۷۰امتیاز. سپاهانی‌ها علاقه‌ای به پنهان کردن این رویا نداشتند و اتفاقا با نصب تابلویی در این مورد در ورزشگاه نقش جهان، آن را به اطلاع عموم رساندند. تابلو البته پس از مدتی حذف شد، اما در دنیای ارتباطات قابل پیش‌بینی بود که رسانه‌ها آن را به‌خاطر بسپارند و منتظر گذر زمان بمانند. این اتفاق پس از بازی با تراکتور رخ داد و تابلوی کذایی دوباره در فضای مجازی فراگیر شد. چرا؟ چون سپاهان حالا اگر هر ۱۰‌بازی پایانی‌اش را هم ببرد، ۶۸‌امتیازی خواهد شد و باز هم به هدف ابتدای فصل نمی‌رسد. البته که رویا داشتن چیز خیلی خوبی است و آدمی را پیش می‌برد. از این جهت شاید ایرادی هم نتوان از سپاهانی‌ها گرفت؛ نکته فقط اینجاست که آن تابلو نشان می‌دهد جایگاه امروز طلایی‌پوشان از انتظارات مدیران باشگاه و همینطور بسیاری از ناظران و کارشناسان پایین‌تر است.

آیا شکل بازی سپاهان زیبنده بود؟

صد البته تراکتور پاکو خمز تیم خوب و قدرتمندی است و بازی مقابل آن همه تماشاگر هم کار آسانی نیست، اما خیلی‌ها عقیده دارند در شأن سپاهان و دارایی‌های انسانی‌اش نبود که چنین فوتبالی بازی کند. درحقیقت تیم اصفهانی تنها یک موقعیت مهم در نیمه اول داشت که رضا اسدی آن را از دست داد. تراکتور اما در این مسابقه صاحب چند فرصت طلایی شد؛ ازجمله شوت مهدی شیری که به تیر دروازه خورد یا توپ سرگردانی که سیامک نعمتی در کمال ناباوری خراب کرد. بازی دفاعی به‌خودی خود شاید ایرادی نداشته باشد اما سپاهان آشکارا در تبریز میل به اتلاف وقت داشت و این موضوع واقعا توی ذوق می‌زد.

شیشه عمر مورایس

نهایتا اینکه با این تساوی قهرمانی در لیگ برای سپاهان دشوارتر شد؛ مخصوصا که آنها یک بازی سخت هم در تهران برابر پرسپولیس خواهند داشت. البته که سپاهان هنوز جام حذفی را دارد، اما قهرمان نشدن دوباره طلایی‌پوشان در لیگ برتر اما و اگرها را در مورد آینده ژوزه مورایس دوچندان خواهد کرد. به هر حال بعد از این همه هزینه و زمان، حتما توقع هواداران و مدیران سپاهان کسب عنوان قهرمانی در لیگ بوده است.

کد خبر 842346
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha