همشهری آنلاین: وزیر نفت با اعلام اینکه با تکمیل پروژه ایران LNG، کشورمان به کلوپ صادرکنندگان LNG دنیا می پیوندد، گفت:

در 4 سال آینده حداقل باید 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین نوذری در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی مهر با بیان اینکه تاکنون ساخت 10 فاز میدان مشترک گازی پارس جنوبی به پایان رسیده است، گفت: از سوی دیگر هم اکنون عملیات اجرایی 7 فاز پارس جنوبی(فازهای 15 تا 18 و فاز 12) در عسلویه آغاز شده است.

وی با اشاره به امضای قرارداد 4 فاز پارس جنوبی در خرداد ماه امسال، تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی این 4 فاز تعداد فازهای در حال ساخت پارس جنوبی به 11 فاز افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر نفت خواستار تسریع در روند اجرایی فازهای پارس جنوبی با توجه به مشترک بودن این میدان گازی شده و یادآور شد: با تکمیل پروژه ایران ال ان جی ضمن شروع صادرات گاز مایع شده از کشور، اهداف چشم انداز در بخش صادرات گاز نیز محقق خواهد شد.

توسعه گازرسانی به بندر عسلویه و نخل تقی

نوذری گفت: در کنار فعالیتهایی که در پارس جنوبی انجام می شود، فعالیتهایی همچون جاده سازی، آب رسانی و گازرسانی در استان بوشهر نیز در حال انجام بوده که گاز رسانی به شهرهای عسلویه و نخل تقی نمونه ای از آنها به شمار می آید.

وی خاطر نشان کرد: وزارت نفت این آمادگی را دارد تا خوراک مورد نیاز واحدهای پایین دستی پتروشیمی در شهرهای مختلف را برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار تامین کند.

نیاز به 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در ادامه با شاره به ضرورت سرمایه گذاری حداقل 100 میلیارد دلار در بخشهای مختلف صنعت نفت کشور طی چهار سال آینده، بیان کرد: همچنین در 4 سال گذشته 66 میلیارد و 900 میلیون دلار در صنعت نفت کشور سرمایه جذب شده است.

به گفته وی سرمایه گذاری 4 سال گذشته انجام شده در صنعت نفت، شامل قراردادهایی همچون پارس شمالی و گلشن و فردوسی نمی شود، اما پیش بینی شده در هر یک از پروژه های یاد شده، 15 تا 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری شود.

این مقام مسئول در دولت تاکید کرد: برای بسیاری از افراد سرمایه گذاری 66 میلیارد دلاری رقمی باور نکردنی بود، اما این میزان سرمایه به پروژه های قابل بهره برداری تبدیل شده که مجتمع پتروشیمی مهر یکی از این موارد است. 

کد خبر 84265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز