امروز دوشنبه (۲۰ فروردین) بارش رگبار باران و گاهی رعد و برق در شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر ادامه دارد و هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده‌است.

با ران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «فعالیت سامانه بارشی امروز برخی از مناطق غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز و سپس شرق و شمال شرق را نیز در بر می‌گیرد. در برخی مناطق سردسیر و ارتفاعات شمال غرب بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود. هشدار نارنجی در مناطق گفته شده با بارندگی و وزش باد شدید، در نقاط مستعد با بارش تگرگ و در ارتفاعات با بارش برف همراه است. احتمال وقوع بهمن در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وجود دارد.»
هشدار نارنجی به این معنی است که در این مناطق احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، وقوع صاعقه، سرریز شدن سدها، احتمال قطعی برق به ویژه در نواحی روستایی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی وجود دارد.
فریبا گودرزی افزود: «دوشنبه (۲۰ فروردین) در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان وزش بادهای شدید پیش‌بینی شده‌است که می‌تواند با خیزش گرد و خاک نیز همراه باشد.»

بیشتر بخوانید:
صدور هشدار زرد بارندگی برای ۶ استان

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، روند بارش‌ها در روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین) شمال غرب، غرب کشور و برخی از مناطق جنوب غرب و امتداد زاگرس جنوبی در استان‌های فارس و کرمان ادامه دارد.»
گودرزی ادامه داد: «چهارشنبه (۲۲ فروردین) فعالیت این سامانه بارشی در مناطق غرب، شمال غرب، برخی نقاط مرکز و غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران تقویت می‌شود. در این مناطق بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.»
طی روزهای آینده دریای خزر مواج و متلاطم است. سه‌شنبه (۲۱ فروردین) و چهارشنبه (۲۲ فروردین) سواحل خلیج فارس در بوشهر و خوزستان و همچنین شرق دریای عمان موج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
آسمان پایتخت نیز نیمه ابری است. وزش باد هنگام عصر پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی در تهران بین ۲۷ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. آسمان تهران در روزهای آخر هفته با رگبار و رعد وبرق همراه است.

بیشتر بخوانید:
هشدار هواشناسی برای ۲۴ استان + جزئیات | آب‌های شمال و جنوب کشور مواج می‌شوند

کد خبر 842809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha