مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

پویش نذر خون در شب‌های قدر با اهدای بیش از ۳۱ هزار اهدای خون در سه شب قدر در ماه مبارک رمضان همراه بود و ۳ استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های اول تا سوم اهدای خون در شب‌های قدر ایستادند.

اهدای خون

کارشناس روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور با اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: «روزه داران در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، ۳۱ هزار و ۵۷۴ واحد خون اهدا کردند. اهدای خون یک سنت خداپسندانه است که روزه‌داران در شب‌های قدر برای نجات جان بیماران با نیت قلبی نذر خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند.»
ماندانا ملاعلی افزود: «استان تهران با ثبت اهدای ۶ هزار و ۷۴۵ واحد خون بیشترین اهدای خون، خراسان رضوی با ۳ هزار و ۴۹۶ اهدا و استان اصفهان با ۳هزار و ۴۵۹ اهدا رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.»
در بین آمار استانی ۳ استان کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و سمنان نیز در مقایسه با آمار نذر خون در ماه مبارک رمضان سال گذشته با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بودند.
ملاعلی در توضیح جزئیات بیشتر ادامه داد: «کرمانشاه با ثبت حدود ۳۶ درصد رشد اهدای خون در ۱۸ تا ۲۳ ماه مبارک رمضان رتبه اول افزایش اهدای خون در شب‌های قدر نسبت به سال قبل را به خود اختصاص داد. سیستان و بلوچستان با رشد بیش از ۱۸ درصدی اهدای خون در این بازه زمانی رتبه دوم و سمنان با رشد حدود ۱۳ درصدی رتبه سوم را از آن خود کردند.»
ملاعلی در پایان یادآور شد: «اهدای خون امری مستمر و نجات بخش است و سازمان انتقال خون از مردم شریف دعوت می‌کنیم این امر خداپسندانه را در برنامه های زندگی خود بگنجانند و ضمن کمک به سلامت جامعه برکات این عمل خیر و مبارک را در زندگی خود جاری کنند.»

بیشتر بخوانید:
۵ دلیل زنان ایرانی برای ترس از اهدای خون | با اقدام برای اهدا از مشکلات‌تان مطلع شوید | زنان تهرانی در قعر جدول اهدای خون

کد خبر 842811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha