با وجود برآوردهای بانک مرکزی و دولت آمریکا در مورد بهبود شرایط اقتصادی در این کشور، هنوز اوضاع بازار کار وخیم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فایننشیال‌تایمز، دولت آمریکا با وجود اجرای طرح نجات اقتصادی نتوانسته بر بحران اقتصادی در این کشور فائق آید؛ این در حالی است که روزانه بر تعداد خانواده‌هایی که بر اثر این بحران به فقر دچار می‌شوند افزوده می‌شود.

براساس آمارهای اعلام شده توسط سازمان‌های اجتماعی آمریکا، شمار شهروندانی که دچار نزول سطح زندگی شده‌اند در هفته‌های اخیر نیز با روندی تصاعدی افزایش یافته و به بیش از 6 میلیون نفر رسیده است. این رقم 29 هزار نفر بیشتر از آخرین آمار اعلام شده است.

در حالی که پیش‌بینی بانک مرکزی و نهادهای دولتی از بهبود شرایط اقتصادی در آینده نزدیک خبر می‌دهد، با وجود این  اوضاع بازار کار در آمریکا کماکان وخیم است و بیکاری مهم‌ترین نگرانی شهروندان این کشور را تشکیل می‌دهد.

در این میان آمارهای هفته اخیر از کاهش نسبی شمار بیکاران حکایت دارد، اما کارشناسان این وضع را موقتی دانسته و انتظار دارند سیر صعودی بیکاران در هفته‌های آتی به روند خود ادامه دهد.

بیل‌کینگ کارشناس مرکز پژوهشی کینگ‌ریپورت با بیان اینکه تعجبی ندارد که میزان بیکاری در این مدت کوتاه کاهش داشته، می‌افزاید این کاهش با توجه به افزایش این میزان در 26 هفته اخیر معقول به‌نظر می‌رسد.

وی تاکید می‌کند در همین مدت برخی واحد‌های صنعتی و تجاری با تعدیل نیرویی معادل 50 درصد کارکنان خود مواجه بوده‌اند.

کد خبر 84291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز