گزارش سازمان هواشناسی کشور برای امروز چهارشنبه (۲۲ فروردین) از بارش پراکنده همراه با رعد و برق در استان خبر می‌دهد. شدت بارش‌ها برای ۱۷ استان به قدری است که هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده است.

با ران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز چهارشنبه (۲۲ فروردین) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان ، اردبیل، البرز، کرمانشاه، ایلام، کردستان، مرکزی، همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، نیمه شمالی تهران، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات غربی مازندران هشدار سطح نارنجی صادر شده که به معنای شدت بارش‌هاست. احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، برخورد صاعقه و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی و با توجه به اینکه کاهش محسوس دما را خواهیم داشت خسارت به صنعت کشاورزی و محصولات کشاورزی هم وجود دارد.»
کبری رفیعی افزود: «وزش باد نیز در این استان‌ها پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد و در مناطق مستعد با بارش تگرگ همراه است. در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف را انتظار داریم.»

بیشتر بخوانید:
بارش‌های جدید در چه استان‌هایی رخ می‌دهد؟

رفیعی با اشاره به اینکه این شرایط روز پنجشنبه (۲۳ فروردین) نیز ادامه دارد، گفت: «پنجشنبه (۲۳ فروردین) در بیشتر مناطق مناطق کشور به جز نوار جنوبی کشور بارش پراکنده ادامه پیدا می‌کند و تا روز جمعه(۲۴ فروردین) که نیمه شرقی کشور را در بر می‌گیرد، همچنان تداوم دارد.»
رفیعی ادامه داد: «امروز چهارشنبه (۲۲ فروردین) در نوار شرقی کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک اتفاق می‌افتد.»
پنجشنبه (۲۳ فروردین) تا شنبه (۲۵ فروردین) نیز در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.
چهارشنبه (۲۲ فروردین) مناطق شمالی خلیج فارس و از اواخر وقت چهارشنبه و طی روزهای پنجشنبه (۲۳ فروردین) و شنبه (۲۵ فروردین) آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم پیش بینی شده است که به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، ارتفاع امواج سواحل دریای خزر افزایش خواهد یافت.
در پایتخت پدیده خاصی هواشناسی گزارش نشده است و به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور فقط گاهی مواقع وزش باد شدید رخ می‌دهد. بیشینه و کمینه دما نیز بین ۲۶ و ۱۶ درجه سانتی‌گراد است. روند کاهش دما در پایتخت فردا پنجشنبه (۲۳ فروردین) رخ می‌دهد و بیشینه دما به ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کد خبر 843381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha