گروه سیاسی: علی مطهری با بیان اینکه نباید یک طرف را حق مطلق و طرف دیگر را باطل مطلق دانست تاکید کرد:

شورای نگهبان و تمام نهادهایی که متولی رفع ابهام‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دهم شده اند، اشتباهات دو طرف را ببینند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با همشهری، خاطرنشان کرد: نباید مسائل را سیاه وسفید دید، باید با مسائل منصفانه برخورد شود. در دعوای انتخابات هر دو طرف مقصر هستند.

مثلا نحوه مناظره آقای احمدی‌نژاد اشتباهی از طرف دوم دعوا و نخستین اشتباه بود؛ فرصت ندادن به آقای هاشمی رفسنجانی برای دفاع از خود اشتباه دیگری از همین طرف بود و یا صادر نکردن مجوز برای اعتراض‌های آرام اشتباهی از طرف دولت بود.

پس لازم است هیات‌هایی که مسئول کشف واقعیت شده‌اند با طرف دیگر دعوا هم درباره اشتباهاتش رایزنی کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تلاش برخی نمایندگان حامی دولت برای تاثیر‌گذاری بر گزارش‌های کمیته حقیقت‌یاب مجلس با انتقاد از تندروی این نمایندگان گفت: نمی‌توان مبنایی برای حرف آنها قائل شد.

آنها می‌گویند چرا اصلا به مسئله کوی دانشگاه و مجتمع سبحان پرداخته می‌شود؟ آنها معتقدند آقای موسوی مردم را تحریک کرده است، آنها هیچ وقت همه جانبه به مسائل نگاه نمی‌کنند، مجلس هم باید در مقابل این افراد بایستد و کمیته حقیقت‌یاب هم باید کارش را ادامه دهد.

اگر کار یک نامزد در تحریک مردم غلط بوده، کار کسانی هم که به کوی دانشگاه حمله کرده‌اند غلط بوده و هر دوی اینها باید بررسی شود.  وی ادامه داد: عده‌ای میرحسین موسوی را با کسانی مثل بنی‌صدر مقایسه می‌کنند.

آقای موسوی خدمات زیادی به انقلاب کرده‌اند و در هر حال نخست‌وزیر 8 سال جنگ تحمیلی بوده‌اند. ایشان پس از انتخابات تحت‌تأثیر جو احساسی آن روزها روشی را برای خودشان در پیش گرفتند که مقداری تحریک‌کننده بود. آن جو، جو هیجانی و احساسی بود و حالا از این به بعد را باید نگاه کرد. اگر از این به بعد ایشان بخواهد با همان روش قبلی ادامه دهد، مسئله قابل اغماض نخواهد بود.

نماینده مردم تهران همچنین در پاسخ به سؤالی دیگر خاطرنشان کرد: برخی از اعضای شورای نگهبان همچون آقایان یزدی، جنتی و مومن و همچنین غلامحسین الهام به‌دلیل موضع‌گیری‌های انتخاباتی‌شان، مرتکب اشتباه شدند. از آنجا که شورای نگهبان در مقام داور است، نباید عضوی از این شورا به طرفداری از یک طرف دعوا اظهار نظر کند.

اما متأسفانه آنها از نامزدی احمدی‌نژاد حمایت کردند. به‌گفته وی، وقتی داور قبل از برگزاری یک بازی از تیم خاصی طرفداری کند، طبیعی است که تماشاگران این بازی دچار ابهام شوند. البته اعلام نظر برخی از اعضای شورای نگهبان در مورد کاندیدای اصلح دلیل بر آن نیست که آنها در قضاوت و اظهار نظرشان، انصاف را رعایت نخواهند کرد.

مطهری از موسوی خواست که اعتراضاتش را از طریق مراجع قانونی دنبال کند و اگر نسبت به موضع شورای نگهبان اعتراضی دارد، آن را از طریق رهبری پیگیری کند.

کد خبر 84384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز