همشهری آنلاین: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از آمادگی این کمیسیون برای همکاری و تعامل با دولت درخصوص تعیین میزان سهمیه بندی بنزین خبر داد.

جهانبخش امینی به شانا گفت: طی جلسات کارشناسی که با اعضای تبصره 13، ستاد سوخت و وزارت نفت داشتیم، مشخص شد که دولت برای تامین و توزیع بنزین سهیمه‌بندی مشکلاتی دارد که باید بر طرف شود.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون دولت تنها می‌تواند بنزین تولید داخل را به صورت سهمیه‌بندی و با نرخ یارانه‌ای 100 تومان به فروش رسانده و بنزین وارداتی را به نرخ شناور در کشور عرضه شود.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: با توجه به استدلال نمایندگان دولت در کمیسیون انرژی، دولت برای تامین بنزین مورد نیاز با مشکل روبرو شده است. به همین منظور مجلس و کمیسیون انرژی در راستای اجرای رهنمود مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان آمادگی تعامل و همکاری با دولت جهت رفع این مشکل را دارند.

امینی تصریح کرد: به همین دلیل به دولت پیشنهاد کرده‌ایم که کمیسیون انرژی میتواند طرحی در این خصوص تدوین و به تصویب رسانده و یا اینکه دولت لایحه ای جدید را به مجلس ارائه کند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور حتم مجلس و کمیسیون انرژی قصد کارشکنی در برابر دولت را ندارند. اگر چه به برخی نقص قانون‌ها انتقاد داریم، اما برای رفع مشکل مردم به دولت کمک خواهیم کرد.

کد خبر 84422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز