گروه بورس: به دنبال برگزاری مجمع عمومی بانک پارسیان و انتخاب اعضای حقوقی هیأت مدیره این بانک طی روزهای آینده، رایزنی برای تعیین مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره جدید بانک پارسیان شدت گرفت.

به گزارش همشهری، بر اساس تصمیم مجمع بانک پارسیان که با حضور 89درصد سهامداران تشکیل شد، شرکت‌های ایساکو(تهیه و توزیع قطعات یدکی ایران‌خودرو)، شرکت تام ایران‌خودرو، شرکت تولیدی قالب‌های پیشرفته ایران‌خودرو، توسعه اقتصادی نیک‌آثار، سرمایه‌گذاری سمند ایران‌خودرو، صندوق بازنشستگی صنعت نفت و بانک تجارت به عنوان اعضای حقوقی هیأت مدیره این بانک انتخاب شدند.

به این ترتیب، گروه ایران‌خودرو با 42درصد سهام بانک پارسیان 4عضو، بانک تجارت و صندوق بازنشستگی صنعت نفت و توسعه اقتصادی نیک‌آثار نیز دارای دو عضو در هیأت مدیره پارسیان خواهند بود.بر این اساس به نظر می‌رسد طی روزهای آینده و با توجه به حساسیت‌های ایجادشده، رایزنی‌های گسترده‌ای برای تعیین مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این بانک شکل بگیرد.

مطابق قانون، هیأت مدیره این بانک، پس از ثبت حقوقی برای تعیین مدیرعامل، جلسه تشکیل خواهد داد.

از طرفی به دلیل اینکه صلاحیت نمایندگان اعضای حقوقی باید به تأیید بانک مرکزی برسد، به نظر می‌رسد که تشکیل هیأت مدیره این بانک، فرآیندی زمان‌بر را طی کند.

از سوی دیگر با تغییر و تحولات صورت‌گرفته در این بانک، گمان می‌رود ترکیب جدید هیأت مدیره بانک پارسیان برخلاف گذشته که از افرادی ناشناخته تشکیل شده بود، شاهد حضور افرادی صاحب نام و با نفوذ باشد. گمانه‌زنی‌ها حاکی است، ترکیب جدید این هیأت مدیره از چند وزیر یا معاونین وزیر سابق تشکیل شود.

در این میان به نظر می‌رسد، حضور شیخی(مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سمند)، پرویز کاظمی (وزیر سابق رفاه و مدیر عامل کنونی شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو) در این هیأت مدیره مسجل باشد.

همچنین حضور مهدی کرباسیان (معاون کل سابق وزارت امور اقتصادی و دارایی و رئیس سابق کل گمرک) یا سیداحمد میرمطهری (دبیرکل سابق بورس تهران و معاون سابق وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی و مدیرعامل فعلی سرمایه‌گذاری صنعت نفت) چندان دور از انتظار نخواهد بود.

به هر حال، مباحث به‌وجودآمده در خصوص بانک پارسیان، افکار عمومی را بیش از پیش نسبت به تغییر و تحولات این بانک حساس کرده که این موضوع، تعیین مدیرعامل جدید را با برخی دشواری‌ها روبه‌رو می‌کند.

کد خبر 8453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز