گروه شهری: از بلندترین پله‌برقی ایران در خط 4 متروی تهران بهره برداری شد

به‌منظور سهولت تردد مسافران خط 4 در ایستگاه دروازه دولت 2‌دستگاه پله برقی دیگر به بهره‌برداری رسید. به گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران، با احتساب این 2 پله برقی، مجموع پله برقی‌های فعال در این ایستگاه به 10 دستگاه افزایش یافت.

این دو دستگاه پله برقی با ارتفاع 5/15 متر بلندترین پله برقی‌های نصب شده در ایران است که دسترسی آسان مسافران را از سکوی جنوبی خط 4 در ایستگاه دروازه دولت به سالن فروش بلیت و بالعکس فراهم می‌سازند.

پله‌های برقی ایستگاه‌های میرداماد، دکتر شریعتی و قلهک نیز در حال نصب هستند که به‌زودی راه‌اندازی خواهند شد. بنا بر این گزارش، تاکنون 67 دستگاه پله برقی در خط یک، 97 دستگاه در خط دو، 12 دستگاه در خط 4 و 29 دستگاه پله برقی در خط 5 در حال بهره‌برداری است.

ایستگاه‌های جدید مترو تمام‌وقت می‌شوند

از سوی دیگر، از 15 تیر ماه خدمات رسانی 3 ایستگاه جدید خط یک مترو به‌صورت تمام وقت خواهد شد. به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه 3 ایستگاه میرداماد، شریعتی، قلهک از توسعه شمالی خط یک مترو از 15 تیرماه به‌صورت تمام وقت به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

ربیعی عنوان کرد: در حال حاضر 3 ایستگاه جدید از خط یک متروی تهران تنها چند ساعت در روز خدمات‌رسانی می‌کنند اما به‌زودی خدمات رسانی در این ایستگاه‌ها نیز تمام وقت خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سرفاصله حرکت قطارها در ایستگاه‌های جدید 15 دقیقه است، افزود: تا پایان سال تلاش خواهیم کرد که سر فاصله حرکت قطارها در این سه ایستگاه را کاهش داده و به سرفاصله حرکت در کل خط برسانیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: با ورود قطارهای جدید امیدواریم سرفاصله حرکت قطارها تا پایان سال در خطوط یک و 2 به 3 دقیقه و در خط 5 به 7 دقیقه برسد اما در خط 4 با توجه به اینکه قطارهای این خط از سال آینده وارد کشور می‌شود تا پایان سال امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها به کمتر از 7 دقیقه وجود ندارد.

ربیعی در ادامه در مورد نصب پله برقی در ایستگاه‌های جدید متروی تهران نیز گفت: عملیات نصب پله‌برقی در 3 ایستگاه جدید از توسعه شمالی خط یک در حال اجراست و به‌زودی مسافران در این ایستگاه‌ها می‌توانند از پله برقی استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در خط 4 متروی تهران هم‌اکنون عملیات نصب پله برقی در 3 ایستگاه فردوسی، دروازه دولت و دروازه شمیران در حال اجراست و ایستگاه‌های انقلاب و شهدا نیز در این خط به‌زودی به پله‌برقی مجهز خواهند شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه در طراحی ایستگاه‌های جدید آسانسور نیز برای تردد معلولان و افراد سالمند پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: نصب پله برقی در تمام ایستگاه‌ها در اولویت اول قرار دارد اما به مرور ایستگاه‌های تازه راه‌اندازی شده به آسانسور نیز مجهز خواهند شد.

ربیعی همچنین در مورد میانگین تاخیرهای مترو از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته گفت: میانگین تاخیرهای مترو امسال به 7 ثانیه رسیده است که نسبت به سال گذشته یک ثانیه افزایش داشته البته این افزایش به‌دلیل افزایش تاخیر در ایستگاه حقانی در خط یک مترو صورت گرفته زیرا پس از افتتاح 3 ایستگاه میرداماد، شریعتی و قلهک برخی از قطارها از ایستگاه حقانی به سمت این ایستگاه‌ها حرکت می‌کنند و برخی مسیر بازگشت را در پیش می‌گیرند که این مسئله کمی بر میزان تاخیرها در این ایستگاه افزوده و در نهایت موجب افزایش میانگین تاخیرها در مترو شده است.

وی تاکید کرد: در سایر خطوط و ایستگاه‌های مترو نیز میزان تاخیر قطارها نسبت به سال گذشته تغییر نداشته است و در واقع افزایش میانگین تاخیر حرکت قطارها به‌دلیل تاخیرها در ایستگاه حقانی است.

کد خبر 84532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز