سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۹
۰ نفر

مهدی ربوشه: در حالی که علی کفاشیان در سنگاپور به سر می‌برد تا عملکرد کاروان ورزش ایران در رقابت‌های المپیاد نوجوانان آسیایی را نظاره کند، این رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس شورای اسلامی ‌است که خواهان استعفای وی شده است.

سید جلال یحیی‌زاده که بلافاصله پس از حذف تیم ملی از حضور در رقابت‌های جام جهانی، عملکرد مسئولان فدراسیون فوتبال را سخت به چالش کشید و مدیریت غلط کفاشیان، تاج و دیگر مسئولان فدراسیون را اصلی‌ترین عامل ناکامی ‌تیم ملی دانست، بار دیگر بر ضرورت استعفای این افراد تاکید کرده است. رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس شورای اسلامی‌گفت: «استعفای رئیس فدراسیون خواسته تمام افرادی است که از صعود نکردن تیم ملی ناراحت هستند.»

سید‌جلال یحیی‌زاده در مورد حضور مسئولان فدراسیون فوتبال در مجلس اظهار داشت: «این جلسه بعدازظهر سه شنبه(امروز) تشکیل خواهد شد. آقای کفاشیان به ما گفتند 10 صبح امروز به تهران می‌آید. به همین دلیل، برگزاری جلسه را به بعدازظهر امروز موکول کردیم. ابتدا قرار بود این جلسه روز یکشنبه تشکیل شود که به دلیل حضور کفاشیان در سنگاپور این جلسه به امروز موکول شد.»‌ وی ادامه داد: «درخواست کرده‌ایم در صورت حضور قطبی در ایران، ایشان هم به مجلس بیایند تا توضیحاتی ارائه کنند.»

تاج، نبی و عزیز محمدی هم  به مجلس خواهند آمد

رئیس کمیتـه تـربیت‌بدنی مجلس شورای اسلامی‌ تصریح کرد: «در جلسه امروز می‌خواهیم درباره اتفاقاتی که مانع صعود به جام جهانی شده، صحبت کنیم. در مقدماتی جام جهانی، جلساتی با مسئولان فدراسیون و کارشناسان داشتیم و اکنون می‌خواهیم بدانیم نتیجه جلسات قبلی و کنونی چه شده است.» یحیی‌زاده در مورد اینکه خواستار استعفای علی کفاشیان از ریاست فدراسیون فوتبال است، گفت: «قبلا این خواسته را به صورت دوستانه و صمیمانه مطرح کردم. این خواسته، بیشتر مردمی‌ است که از ناکامی ‌تیم ملی ناراحت شدند.

با این حال، کفاشیان در جواب این موضوع گفت؛ این درخواست مانند آن است که اگر یک نماینده مجلس قانونی را تصویب کرد و مجری، آن قانون را درست اجرا نکرد، نماینده را محروم کنند. در جواب ایشان می‌گویم، اگر نماینده‌ای به هر شکلی و با هر شگردی توانست بدون آنکه مدرک فوق‌لیسانس داشته باشد در انتخابات شرکت کند و شورای نگهبان متوجه این قضیه نشود و این نماینده رای بالایی هم بیاورد و مجلس هم متوجه نشود و صلاحیت این نماینده را تایید کند، خود این نماینده که می‌داند شرط لازم را برای نمایندگی نداشته و نباید به کارش ادامه دهد.

اگرچه کفاشیان در انتخابات مجمع، رئیس فدراسیون شده‌ است اما برخی شرایط را ندارد.» این نماینده مجلس در مورد اینکه کفاشیان چه شروطی را برای ریاست فدراسیون ندارد، در گفت و گو با فارس خاطرنشان ساخت: «نمی‌خواهم از این منظر به قضیه نگاه کنم  اما می‌گویم رئیس فدراسیون فوتبال باید آشنایی اجمالی با آن داشته باشد که ایشان ندارند.  بنابراین، بهتر است با اختیار خودشان این سمت را ترک کنند زیرا ممکن است برخی دوستان در مجلس، مانند من این خواسته را دوستانه مطرح نکنند.»

رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس در خصوص احتمال محرومیت 6 بازیکن تیم ملی که عده‌ای معتقدند نامه فدراسیون فوتبال ایران به فیفا نیز در شدت گرفتن آن بی‌تاثیر نبوده است، تاکید کرد: «نمی‌خواستیم که فدراسیون در این زمینه وارد شود و به نحوی بخواهد خودش محرومیت ایجاد کند.» یحیی‌زاده تصریح کرد: «در حال حاضر نامه و طرز برخورد با مسئله طوری است که استدلال برخی از روزنامه‌ها این بوده که گویی خود فدراسیون فوتبال در حال خط و جهت دادن است که این 6 بازیکن با محرومیت مواجه شوند، ولی در حال حاضر ما نمی‌توانیم چنین قضاوتی داشته باشیم.»

کفاشیان: برکناری من صحت ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «مجمع در مورد من تصمیمی‌نگرفته است و هرگونه خبری مبنی بر کناره‌گیری‌ام صحت ندارد.»

رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال انجام بازی دوستانه میان ایران و آمریکا خاطرنشان کرد: «منتظر هستیم آنها پاسخ نهایی را بدهند و کار را نهایی کنیم. نماینده آمریکا نیز اینجا حضور داشت. البته فکر نمی‌کنم من وقت کنم امروز با وی صحبت کنم اما به دیگران سپرده‌‌ام تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.»

وی در خصوص شکایت برانکو تاکید کرد: «این موضوع خیلی وقت است که مطرح شده است. معتقدیم که برانکو چنین طلبی را ندارد. برانکو یک‌سری مدارکی دارد که ادعا می‌کند طلبکار است. ما باید به مدارکی استناد کنیم که ادعای برانکو را نقض کند. پیشنهاد ما برای شاهد محمد دادکان بوده است.» کفاشیان در مورد سرمربیگری قطبی در تیم ملی عنوان کرد: «من باید به تهران بیایم تا در مورد این موضوع صحبت کنم. اگر قطبی شرایط ما را نپذیرد به سراغ سایر گزینه‌ها خواهیم رفت.» وی در مورد برکناری خود تصریح کرد: «چنین مسئله‌ای صحت ندارد و مجمع، تصمیم‌گیری‌ای در مورد من نداشته است.»

قطبی: دلیلی نمی‌بینم دوباره فداکاری کنم

افشین قطبی که در سه بازی پایانی تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هدایت ایران را برعهده گرفت و اتفاقا کارنامه‌اش را بدون باخت به پایان برد در تازه‌ترین واکنش خود درباره تیم ملی حرف‌های جالبی را مطرح کرده است. وی که مبلغ قراردادش با فدراسیون فوتبال به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شده و رسانه‌ها هر روز در این‌باره گمانه‌های متفاوتی را مطرح می‌کنند در تماسی تلفنی با مدیر برنامه‌هایش از مهدی حاج‌باقر خواسته تا ادامه مذاکرات را برعهده بگیرد.

افشین قطبی پس از حذف تیم ملی از حضور در جام‌جهانی برای ادامه همکاری با تیم‌ملی کشورمان ابراز تمایل کرد اما گویا رقم پیشنهادی فدراسیون فوتبال با آنچه که قطبی به آن می‌اندیشد بسیار متفاوت است. مهدی حاج باقر در این خصوص به همشهری می‌گوید: «وقتی رقم مد نظر آقای کفاشیان را به قطبی گفتم تعجب کرد و گفت آقای کفاشیان حتما شوخی کرده است.»

مدیر برنامه‌های افشین قطبی در پاسخ به این سئوال که آیا رقم‌های نجومی‌که رسانه‌ها در روزهای اخیر به آن پرداخته‌اند صحت دارد یا خیر؟ تاکید کرد: «عدد قرارداد محرمانه است. این اعداد دروغ است. رقم پیشنهادی ما نجومی ‌نیست. اما رقم پیشنهادی فدراسیون واقعا تعجب‌برانگیز است.» وی ادامه داد: «عده‌ای می‌گویند شاید فدراسیون نمی‌خواهد با قطبی ادامه دهد که چنین پیشنهاد ارزانی را مطرح کرده است. البته من و قطبی این تحلیل را قبول نداریم.»

اما جالب است که بدانید قطبی در آخرین حرف‌های خود درباره ادامه همکاری‌اش با ایران گفته است: «در دور قبلی که بدون دریافت هیچ مبلغی حاضر شدم سرمربیگری تیم ملی را قبول کنم، تنها به صعود تیم‌ملی فکر می‌کردم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد اما حالا دلیلی نمی‌بینم که دوباره فداکاری کنم و با ارزان‌ترین پیشنهاد ممکن این سمت را بپذیرم.» مدیر برنامه‌های قطبی از ادامه مذاکرات با فدراسیون فوتبال خبر داد  و گفت: «چهارشنبه همین هفته مذاکرات ما با فدراسیون وارد فضای جدی‌تری خواهد شد. امیدوارم  خیلی زود توافق حاصل شود.»

آخرین اظهار نظر کفاشیان

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد در صورت انصراف افشین قطبی از فعالیت در تیم ملی به احتمال فراوان یک مربی داخلی هدایت این تیم را برعهده می‌گیرد و پس از آن در صورت نیاز یک مربی خارجی به کادر مربیان تیم ملی افزوده می‌شود.

علی کفاشیان با بیان این مطلب افزود: «فدراسیون فوتبال مذاکراتی با افشین قطبی داشته و پیشنهاد مالی خود را با وی مطرح کرده است اما این مربی هنوز به پیشنهاد ما پاسخی نداده است آن طور که من شنیده‌ام ظاهرا مدیر برنامه‌های قطبی اعلام کرده مبلغ پیشنهادی فدراسیون فوتبال مطابق انتظار این مربی نیست با این حال فردا به ایران باز می‌گردم و به صورت جدی مجددا با این مربی وارد مذاکره خواهیم شد.باید مشورت کنیم و ببینیم مربی خارجی بهتر است یا مربی داخلی. به عقیده من تفاوتی نمی‌کند که مربی آینده تیم ملی خارجی باشد یا داخلی بهتر است مربی باشد که نسبت به فوتبال ایران و بازیکنان آن تسلط داشته باشد.»

کد خبر 84534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز