همشهری آنلاین: حمید کریمی در آغاز رقابت‌های شیرجه بازی‌های آسیایی نوجوانان، به جمع هشت ورزشکار مرحله‌ پایانی راه پیدا کرد.

رقابت‌های شیرجه بازی‌های آسیایی در بخش تخته سه متر از 9 تیر در استخر تاپایو آغاز شد و حمید کریمی تنها شرکت کننده ایران با کسب رکورد ‌٣٠/٣٩١ در جایگاه هفتم قرار گرفت و به جمع هشت ورزشکار مرحله‌ پایانی پیوست.

به گزارش ایسنا، در مسابقات صبح، "وودونگ لیانگ" از چین با کسب رکورد ‌٥٠/٥٩٩ در صدر جدول قرار گرفت و "چوسانگ این" از کره جنوبی به همراه "علی حربی" از کویت در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

مسابقات فینال این رقابت‌ها از ساعت ‌١٥ و ‌٣٠ دقیقه امروز به وقت محلی آغاز می‌شود.
حمید کریمی پس از برگزاری مسابقات دور مقدماتی گفت: "ر مجموع از عملکرد خود راضی هستم ضمن آنکه برای نخستین بار در این مسابقات سه حرکت جدید را که در ایران کسی انجام نداده، اجرا کردم. معتقدم با توجه به این شرایط جدید چندان در حد خودم ظاهر نشدم".

وی افزود: "توانایی کسب امتیازات بیشتر را دارم اما به هر حال خوشحالم که توانستم به مرحله‌ نهایی بروم. تلاش می‌کنم تا بعدازظهر امتیازات بیشتری کسب کنم و بتوانم در جایگاه مناسبی قرار بگیرم. البته این سومین تجربه‌ بین‌المللی من است و پیش از این تنها در مسابقات داخلی موفق به کسب مدال شده‌ام. "

مهرداد هجیر؛ مربی تیم شیرجه‌ ایران نیز پس از مسابقات صبح اظهار کرد: "با توجه به این که کریمی، نماینده‌ ایران، پس از این رقابت‌ها باید در مسابقات جنوب شرق آسیا و همچنین مسابقات آسیایی شرکت کند، تصمیم گرفتیم تا در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی نوجوانان سه حرکت جدید را که تاکنون در ایران تجربه نشده است، آزمایش کنیم و دلیل آنکه کریمی در جایگاه هفتم قرار گرفت نیز همین موضوع بود. اما در مسابقه‌ فینال، کریمی از حرکات مخصوص خودش استفاده می‌کند و بی‌تردید شانس بیشتری برای موفقیت و کسب امتیاز خواهد داشت. "

وی افزود: "البته کسب مدال کمی دور از ذهن است، اما ما تلاش خود را انجام می‌دهیم و امیدواریم به موفقیت برسیم؛ اما نباید فراموش کرد که در شیرجه شاید رقابت در آسیا حتی از رقابت در جهان هم سخت‌تر باشد چرا که تمام قهرمانان شیرجه در آسیا حضور دارند. علاوه بر رقیبان چینی، حتی سایر حریفان ما نیز از جمله کویت، ورزشکاران خود را در خارج از کشورهایشان همچون آمریکا و چین پرورش می‌دهند و آنها را برای این مسابقات آماده می‌کنند. "

وی در پایان گفت: "به هر حال امیدواریم کریمی در مسابقات بعدازظهر نتایج خوبی کسب کند ضمن آنکه علی شکور، دیگر نماینده‌ ایران نیز که صبح فردا در مسابقات پرش تخته‌ ‌١٠ متر شرکت می‌کند، شرایط بسیار خوبی دارد. "

کد خبر 84555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز