سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

ویسکونسین: خورده شدن گذرنامه توسط سگ، موجب لغو سفر یک نوجوان به پرو شد.

این پسر 17 ساله قصد داشت به پرو سفر کند اما تنها چند ساعت قبل از پرواز سگی که نگهبان خانه‌شان بود به طرف او حمله کرد و گذرنامه‌ این پسر را که در دستش بود قاپ زد.

این سگ در اقدامی عجیب شروع به گاز زدن گذرنامه کرد و بخشی از اطلاعات گذرنامه از جمله شماره آن را از بین برد.

با این حال پسر نوجوان به امید اینکه مسئولان فرودگاه توجیهش را بپذیرند به فرودگاه رفت اما آنها که نمی توانستند شماره گذرنامه و اطلاعات آن را بخوانند، از پرواز او جلوگیری کردند. به این ترتیب این پسر جوان تا زمانی که گذرنامه جدیدی تهیه نکند، نمی‌تواند از کشور خارج شود.

مشوق ترک سیگار

ریاض: یک موسسه خیریه در عربستان سعودی اخیرا به منظور ترغیب مردان جوان به ترک سیگار دست به ابتکار جالبی زده است. این موسسه اعلام کرده، هزینه مراسم ازدواج افرادی را که موفق به ترک سیگار شوند، می‌پردازد.

با توجه به ابتکار عمل این موسسه تا کنون صدها مرد سیگاری آمادگی‌شان را برای ترک سیگار اعلام کرده‌اند. از سوی دیگر  این موسسه می‌گوید: ترک سیگار بر عهده شماست و برگزاری مراسم عروسی وظیفه ما خواهد بود.

این در حالی است که در اغلب کشور‌های عربی پرداخت هزینه‌های عروسی تنها بر عهده داماد است و این اقدام موسسه خیریه به داماد‌های جوان از نظر مالی کمک زیادی می‌کند.

گفتنی است حدود یک چهارم جمعیت عربستان سعودی که جمعیتی 27 میلیون و 600 هزار نفری را تشکیل می‌دهند، سیگار استعمال می‌کنند. مقامات این موسسه خیریه امیدوارند با اجرای این طرح تعداد افراد سیگاری را در کشورشان کاهش دهند.

200 بار اهدای خون

کالیفرنیا: در حالی که اهدای خون یکی از اقدامات بسیار خوب است که به نجات جان انسان های دیگر کمک می‌کند، یک پیرزن 90 ساله برای دویستمین بار خون خود را اهدا کرد.

این زن از سال 1954 عمل اهدای خون را آغاز کرد و تاکنون بیش از 25 لیتر خون اهدا کرده است. این در حالی است که این مادربزرگ مهربان در سال 2001 به سرطان مبتلا شد و برای 5 سال متوالی نتوانست خون اهدا کند.

به گفته این پیرزن اهدای خون هیچ مشکلی را برای بدن ایجاد نمی کند و در عین حال جان انسان‌های دیگر را نیز نجات می دهد. وی ادامه داد: هدف من این است که اعضای خانواده و دوستان و آشنایانم را نیز به خون دادن تشویق کنم.

این زن مسن اخیرا به همراه فرزندان و نوه‌هایش برای اهدای خون به یکی از بیمارستان‌ها مراجعه کرده است. پزشکان بر این باورند که خون این پیرزن بسیار سالم است و تا کنون جان‌ بسیاری از شهروندانش را که به تزریق خون نیاز داشتند، نجات داده است.

ممنوعیت عینک شنا

لندن: شنا یکی از ورزش‌های محبوب در بین مردم است که برای انجام آن باید وسایل لازم از جمله لباس و عینک مخصوص به همراه داشت. البته در گذشته کمتر از عینک‌های شنا استفاده می‌شد اما اخیرا با توجه به افزایش استفاده از مواد شیمیایی برای تصفیه آب استخر‌ها و نگرانی از ایجاد ناراحتی‌های چشمی، استفاده از عینک شنا توصیه می‌شود.

این در حالی‌است که اخیرا یک مدرسه در انگلیس استفاده از عینک‌های شنا در کلاس‌های آموزش شنا را ممنوع کرده است. به گفته مدیر این مدرسه استفاده از این عینک‌ها می‌تواند موجب ایجاد جراحت‌های چشمی شود.

البته مدیر این مدرسه برای کودکانی که حساسیت‌ بسیار شدیدی به مواد شیمیایی موجود در آب دارند استثنا  قائل شده و به آنها اجازه می‌دهد هنگام شنا عینک مخصوص بر چشم داشته باشند. البته والدین دانش آموزان این مدرسه طرح جدید را بی‌فایده و دست و پا گیر توصیف کرده‌اند. 

کد خبر 84611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز