مشاور امنیت ملی آمریکا گفت کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.

سالیوان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: « بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان ها در غزه تلاش می کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش های مربوط به گورهای دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

کد خبر 847120
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • غنی سازی اورانیوم 99 درصد IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    13 11
    آقای سالیوان برای مردم غزه فقط نگران هستید و برای اسراییل بودجه تسلیحاتی تصویب می کنید و کمی بعد از حقوق بشر دم می زنید لطفا" معنای واقعی حقوق بشر را برای جهانیان توضیح دهید؟ راستی اگر به کشور شما تعرض شود جواب شما چه خواهد بود؟
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    15 11
    و ما هم به لنبان کمک می‌کنیم تا با حملات اسرائیل مقابله کند
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      9 3
      سلام و تشکر به پاسخ منطقی و عالی به اظهار کننده جنایتکار دولت صهیونیست آمریکایی
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    14 7
    و ما هم به سوریه و عراق کمک می‌کنیم تا با حملات آمریکا و داعش مقابله کنند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    10 6
    اسراییل و حامیانش مرتکب جنایات جنگی در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه شده اند و باید در دادگاه لاهه محاکمه شوند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    11 8
    اسراییل و حامیانش 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در سوریه، لنبان، غزه، عراق و یمن هستند.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    10 3
    با توجه به شهادت بیش از 300 تن از سرداران سپاه اسلام از سال 2011 تاکنون در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    9 5
    اسرائیل و با حمایت همه جانبه آمریکا و اروپا بعد از 200 روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    9 5
    مذاکره ایران با آمریکا و سه کشور اروپایی و... در مورد صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بود.
    • شهید IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      5 3
      کم کم داره بالغ میشه انسان بخاطر همین امامان معصوم مظلوم بودن و کسی درک نمیکردن اونها رو تا بر اثر امتحانات و حوادث روزگار به حرفی که اونها میزدن انسان بعدها پی میبره این جزو روحیات اخلاقی و تربیتی نظام شیعه که برگرفته از اهل‌بیت است مجبور نمیکنن به هر طریقی تفکر خودشون دیکته کنن به طرف مقابل تا طرف خودش متوجه بشه بر اثر حوادثی براش رخ میده
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    8 2
    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    8 2
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    9 3
    دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    7 2
    ایران پاسخ هر دشمنی و تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد. اسراییل و حامیانش 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در سوریه، لنبان، غزه، عراق و یمن هستند.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    6 3
    افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    5 1
    کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    5 2
    آمریکا، اسرائیل،تروریسم، هر سه از سال 2001 تاکنون یک هدف را دنبال می کنند. آمریکا، اسرائیل، داعش، هر سه از سال 2011 تاکنون یک هدف را دنبال می کنند.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    4 1
    آمریکا، اسرائیل،تروریسم، هر سه از سال 2001 تاکنون یک هدف را دنبال می کنند. آمریکا، اسرائیل، داعش، هر سه از سال 2011 تاکنون یک هدف را دنبال می کنند.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    5 2
    آمریکا، اروپا، اسرائیل، هر سه از سال 1917 تاکنون یک هدف را دنبال می کنند.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    5 1
    رسانه های محترم لطفاً این سوال را در رسانه های بین المللی دنبال کنید چرا و بخاطر کدام جنایت ها ملت و دولت ایران بیش از چهل سال تحریم همه جانبه است و صهیونیست ها با کارنامه ای از جنایت و جنایت های اخیر بیش از 200 روز جنایت بیش از 34000 از مردم غزه کشته شدن ، ای حقوق بشر ، انسان کشته شده ، بیش از 75 هزار نفر زخمی و نقص عضو ، حقوق بشر ؟ بیش از 50 درصد مناطق مسکونی با خاک یکسان شده اند ، هیچ تحریمی نشده ، بلکه نه به عنوان جنایتکار ، بلکه به عنوان حق مشروع یک قربانی یاد می شود ؟
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    3 1
    اگر ملت و دولت اسرائیل قربانی است و حق دارد برای 7 اکتبر ، بیش از 200 روز جنایت کند و ادامه هم دارد کمک هم می شود ، پس ملت و دولت ایران قربانی کدام جنایت هستیم ، که بیش از 40 سال ، بیش از 14600 روز تحریم باشیم و ادامه هم دارد ، کمک نخواستیم ، تحریم را بردارید بی دین ها ، این تناقض عدالت و حقوق بشر کیست ، چیست ؟
  • رضا IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    5 1
    آقای سالیوان تو خودت هیچکاره ای و ادای آدمهای مهم را در نیار. شما از خودتون اختیاری ندارید و در اصل کارگزار اسراییل هستید .ضمنا اگر برای هرکی لاتی برای ما شکلاتی
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    4 1
    آمریکا مسئول جنایاتی است که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    5 1
    شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید اسراییل و حامیانش عامل اصلی جنگ در غزه هستند.
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    ایراد نداره کلا همه کشورها به هم دیگر کمک میکنیم تا همدیگر را نیست و نابود کنیم، عشق است
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است. دشمن به انواع جنایات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و نسل کشی و ویرانگری و ربودن فلسطینی‌ها را همچنان مرتکب می‌شود. دشمن صهیونیست از تکنیک‌های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین مرتکب می‌شود که از جمله آنها، پخش صدای فریاد ناله و درخواست کمک از طریق بلندگو‌های نصب شده بر روی پهپاد‌های خود است تا مردم پس از شنیدن صدا برای کمک به سمت منبع صدا حرکت کنند و پس از جمع شدن مردم در محل، آنها را هدف قرار دهد. : نبش قبر و سرقت اعضای بدن بیماران و قتل پرسنل پزشکی از جمله دیگر جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه بوده است. رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها در غزه را به گور‌های جمعی تبدیل کرده است. هر کاری که دشمن صهیونیستی انجام می‌دهد تحت حمایت همه جانبه از جکله مالی و تسلیحاتی آمریکایی‌هاست. نقش آمریکا در تجاوز به فلسطین به گونه‌ای است که گویی جنگ غزه، نبرد این کشور بوده است.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بشریت است
  • حصاری IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    چه غلطها نکنه تاحالاکمک نکردین بیشرفها ۳۵۰۰۰ آدمها راکشتید ککتان نگزید ۴تاموشک ازماخوردین ترش کردین بی وجودها