نیروهای مسلح ایران بامداد روز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، عمق اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. فرامتن این حمله مهم‌تر از متن ظاهری آن بود.

حمله ایران به اسرائیل

به گزارش همشهری‌آنلاین، رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ میلادی تأسیس شد. موسس آن «دیوید بن گوریون» بود. «بن گوریون» مبدع یک دکترین نظامی برای اسرائیل بود که ۴ رکن اصلی داشت. این ۴ رکن از قرار ذیل است:

اصل اول مربوط به بازدارندگی بود. بدین مضمون که قدرت رژیم باید به نقطه‌‎ای برسد که حتی فکر حمله به رژیم صهیونیستی نیز به سر دشمنان اسرائیل خطور نکند.

اصل دوم هشدار بود. اسرائیل فاقد عمق استراتژیک است. به همین دلیل هر اقدام تاکتیکی در اراضی اشغالی می‌تواند تبدیل به یک شکست استراتژیک برای اسرائیل باشد. بر همین اساس، اسرائیل طبق اصل دوم برای جبران این خلاء باید برتری اطلاعاتی نسبت به حریفان خود داشته باشد.
اصل سوم انتقال منطقه نبرد به قلمرو دشمن و اصل چهارم دفاع از شهروندان اشغالگر خود در مقابل حملات هوایی بود.

دستور تاریخی آیت‌الله خامنه‌ای برای بزرگترین حمله پهپادی جهان

۷۵ سال و ۱۱ ماه بعد از تاسیس رژیم صهیونیستی. نیروهای مسلح ایران بامداد روز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مصادف با ۱۴‌ آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی، عمق اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی را هدف حمله مستقیم پهپادی-موشکی قرار داد.
این حمله در واکنش به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت سوریه بود.
اسرائیل به دلیل عبور از خط قرمز تحت شدیدترین حمله قرن بیست و یکم از سوی ایران قرار گرفت و بزرگترین حمله پهپادی-موشکی تاریخ جهان با دستور مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای علیه رژیم صهیونیستی انجام شد.
اگر قرن ۲۰ را قرن کلاشنیکف روسی بدانیم، قرن ۲۱ قطعاً قرن پهپادهای شاهد ایرانی است. عملیات ۵ ساعته ایران با پهپادهای ارزان قیمت خانواده شاهد بالغ بر ۱/۵ میلیارد دلار برای اسرائیل هزینه داشت.
پس از نابودی سپر آهنین اسرائیل به وسیله شاهد نوبت به موشک‌های نقطه زن رسید. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فاش کرد که ایران دو پایگاه نظامی را منهدم کرد که نواتیم یکی از آن‌ها بود.

شکست راهبرد موسس اسرائیل

آنچه در جریان عملیات وعده صادق از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود، شکست راهبرد موسس رژیم صهیونیستی است.
رژیم صهیونیستی دچار یک شکست اطلاعاتی شد و آمان ( سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی) نتوانست حمله ایران را پیش بینی کند. استعفای اخیر رئیس آمان را نیز در همین چارچوب باید تحلیل کرد.
این عدم پیشبینی به دلیل تفرعن مقامات رژیم صهیونیستی بود. زیرا گمان می‌کردند که ایران به دلیل زرادخانه تسلیحاتی و تکنولوژیک اسرائیل و پشتیبانی ارتش آمریکا هرگز به صورت مستقیم به اراضی اشغالی حمله نخواهد کرد.
حمله مستقیم ایران در همان نقطه ابتدایی به معنای شکست اصل اول و اصل دوم دکترین بن‌گورین بود. اصل چهارم نیز بر این پایه استوار بود که از صهیونیست‌ها باید در مقابل حملات هوایی مقابله کرد.
اما موشک‌های ایرانی از سد هفت لایه پدافندی به عنوان سپر آهنین اسرائیل گذر و به محافظت‌شده ترین نقطه رژیم صهیونیستی اصابت کردند.
قاعدتاً همه منتظر بودند که اسرائیل طبق دکترین بن گوریون بلافاصله منازعه و نبرد را به خاک ایران منتقل کند. بهانه لازم نیز با عملیات وعده صادق به سردمداران رادیکال رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه ایران داده شد.

اما اتفاق مهمی رخ داد. جهان مشاهده کرد که واکنش اسرائیل به ایران تنها پرتاب سه ریزپرنده (توسط عده‌ای تبهکار) در اصفهان بود که رژیم و ارتش صهیونیستی همان را نیز گردن نگرفت. رژیم برخلاف رجزهای پیشینی به ایران حمله نظامی نکرد.

تمام نبردهای شش‌گانه اعراب و اسرائیل در سال‌های «۱۹۴۸-۱۹۴۹»، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷، ۱۹۷۳، ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ براساس این دکترین جلو رفت.

حتی جنگ ۳۳ روزه و عملیات طوفان الاقصی در سال ۲۰۲۳ میلادی به عنوان بزرگترین شکست تاریخ رژیم نیز نتوانست به صورت کامل دکترین بن‌گورین را شکست دهد و رژیم بلافاصله به صورت دیوانه‌وار به زیرساخت‌های غیرنظامی و شهروندان عادی حمله‌ور شد.

حتی عده از معارضین برای تقلیل حمله ایران به موضوع شلیک تعدادی موشک از سوی رژیم صدام به اسرائیل در سال ۱۹۹۱ اشاره می‌کنند. اما ماجرای این شلیک از این قرار بود که عملیات آزادسازی کویت از سوی بزرگترین ائتلاف نظامی جهان پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد و صدام با این حرکت می‌خواست به زعم خود دولت‌های عربی-اسلامی را تحریک کند تا به او کمک کنند. این ائتلاف به رهبری آمریکا بود و از سوریه حافظ اسد تا سعودی ملک فهد در آن مشارکت داشتند. حتی آمریکا به ایران در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیز پیشنهاد حمله همزمان با ائتلاف به رژیم صدام را داده بود.

اما آنچه در این موضوع مهم است، صدام با این حربه به نتیجه نرسید و رژیم بعثی عراق تحت حملات شدید ائتلاف آمریکا قرار گرفت. در واقع اصل سوم بن‌گوریون از سوی آمریکا اجرایی شد.
عملیات ایران برای اولین بار هر چهار رکن دکترین مؤسس رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کرد. این شکست با دستور مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای انجام شد.

کد خبر 847806
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ج ح IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    2 7
    به فرموده امام خمینی پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیب نرسد.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      2 2
      پیش بینی آقا از طوفان ویرانگر االاقصی که در حال تحقق ست: ضربه غیر قابل ترمیم بر صهیونیست‌های درنده و کودک کش و حامی اصلی شون آمریکای جنایتکار. فقط کافیه جو ضد صهیونیسم در اروپا و آمریکا را نظاره کنید