سه زن پس از انجام دادن عمل زیبایی «لیفت صورت خون‌آشام» -استفاده از خون خود فرد برای جوانسازی پوست- در یک تندرستگاه بدون مجوز در ایالت نیومکزیکوی آمریکا به نخستین موارد انتقال ویروس ایدز یا اچ‌آی‌وی از طریق سوزن‌های مورد استفاده در عمل‌های زیبایی بدل شده‌اند.

vampire lift

به گزارش همشهری آنلاین گرچه راه آلوده شدن خون هنگام تزریق غیر استریل یک عامل خطرساز شناخته‌شده برای انتقال ویروس ایدز یا اچ‌آی‌وی است، اما بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) عفونت این زنان نخستین موارد مستندشده سرایت اچ‌آی‌وی از طریق خدمات زیبایی است.

بسیاری از خدمات پرطرفدار زیبایی با کاربرد سوزن انجام می‌شوند، مثلا تزریق بوتاکس برای برطرف کردن چین‌وچروک‌های پوست صورت یا تزریق فیلر (پرکننده) برای برجسته کردن لب‌ها.

یکی از این خدمات عمل «لیفت صورت خون‌آشام» (vampire lift) یا تزریق «پلاسمای غنی از پلاکت» به دست آمده از خون خوپد فرد با سوزن‌های کوچک (میکرونیدلینگ) به پوست صورت است. این روش شامل کشیدن خون خود مراجع، جدا کردن اجزای آن، سپس استفاده از سوزن های کوچک برای تزریق بخش پلاسمای خون به پوست صورت برای جوان سازی آن است. خالکوبی هم نمونه دیگر از عمل‌های زیبایی است که نیز نیاز به سوزن دارد.

اداره بهداشت ایالت نیومکزیکو در تابستان ۲۰۱۸ تحقیق در مورد این تندرستگاه طبیعی (spa) را پس از آن آغاز کرد که اعلام شد یک زن حدود ۴۰ سال که هیج عامل زمینه‌ساز شناخته‌شده‌ای برای عفونت با ویروس ایدز نداشته، اچ‌آی‌وی مثبت شده است. این زن گفته بود در بهار همان سال در این تندرستگاه عملی زیبایی را که شامل تزریق با سوزن می‌شده ،انجام داده است.

این تندرستگاه در پاییز ۲۰۱۸ پس از آغاز تحقیقات تعطیل شد و صاحب آن به دلیل طبابت بدون مجوز تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

گزارش CDC می‌گوید این واقعه نشان می‌دهد روش‌های کنترل عفونت در مشاغلی که اعمال زیبایی با کاربرد سوزن را ارائه می‌دهند، چقدر مهم است.

منبع: آسوشیتدپرس

کد خبر 848205
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha