شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک و نیم میلیون نفر از کارگران روز مزد که با احتساب خانواده هایشان به 6 میلیون نفر می‌رسند، به زودی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تعاون،  با تاکید بر این که پس از تصویب آیین‌نامه بیمه کارگران روزمزد ساختمانی در هیات وزیران به سرعت آن را اجرا می‌کنیم، تصریح کرد: منابع مورد نیاز برای این بیمه با پرداخت بسیار اندک کارگران، کمک دولت و منابعی که از طریق عوارض دریافت می‌شود تامین خواهد شد و شامل بیمه تامین اجتماعی کامل است.

وی افزود:‌ کارگران روزمزد ساختمانی با این بیمه، از حق ازکارافتادگی برخوردار می‌شوند و در صورت فوت نیز خانواده‌هایشان تحت بیمه قرار می‌گیرند و یک دوره کامل تامین اجتماعی مانند کارکنان دولت یا کارگران واحدهای تولیدی برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی این بیمه را برای کارگران روزمزد ساختمانی، اقدامی مهم و اساسی توصیف و عنوان کرد: این اقدام نخستین بار پس از انقلاب و با تلاش فراوان برای کارگران روزمزد ساختمانی نهایی شده است که امیدواریم به سرعت آن را اجرا کنیم.

مصری تکمیل بیمه ایرانیان برای گروه‌های مختلف را حرکت مثبت دیگر وزارت رفاه در چند ماه اخیر برشمرد و افزود: دیروز وزارت رفاه آیین نامه‌ای ابلاغ کرد که با اجرای آن تمام مبتلایان به اچ آی وی و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش بیمه خدمات درمانی ایرانیان قرار می‌گیرند تا از آلام و مشکلات آن‌ها کاسته شود.

وی گفت:‌ با احتساب این تعداد از افراد، در حال حاضر بیش از 98 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه درمانی ایرانیان قرار گرفته‌اند و می‌توان گفت، تنها دو درصد از مردم دفترچه بیمه اعم از تامین اجتماعی یا خدمات درمانی و یا نیروهای مسلح ندارند.

کد خبر 84837

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز