همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که دفاع ایران اسلامی از ملت‌های فلسطین، عراق، افغانستان و لبنان بخشی از هویت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد:

منافع ما اقتضا می‌کند سپهر اندیشه‌مان گسترده و نگاهمان همه جانبه باشد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که به قطر سفر کرده است، شب گذشته در جمع ایرانیان مقیم این کشور، یکی از خصوصیات بیداری اسلامی را حساسیت نسبت به سرنوشت مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: ما مفتخر هستیم که از ملت فلسطین حمایت می‌کنیم.

وی با بیان این‌که ما نمی‌خواهیم حقوق ملت فلسطین را آنگونه که در طرح‌های صلح برخی کشورها ارائه می‌شود به مزایده بگذاریم، گفت: حقوق ملت فلسطین قابل معامله نیست بلکه یک واقعیت است.

رئیس مجلس با بیان این‌که ما بر روی حمایت سیاسی از آرمان و کمک به مردم فلسطین پایداری می‌کنیم، اظهار کرد: به عنوان وظیفه انسانی و اسلامی از گفتن این مساله ابایی نداریم.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت خانه ملت، لاریجانی با تاکید بر این‌که دفاع ایران اسلامی از ملت‌های فلسطین، عراق، افغانستان و لبنان بخشی از هویت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: منافع ما اقتضا می‌کند سپهر اندیشه‌مان گسترده و نگاهمان همه جانبه باشد.

وی یادآور شد: همین خصوصیات باعث شده که ایران اسلامی از یک تراز بالائی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار باشد.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائلی که اخیرا در مورد انتخابات ایران در رسانه‌ها سرو صدا کرد، گفت: من تصور می‌کنم آنها در مقابل یک عمل انجام شده قرار گرفته‌اند.

لاریجانی تصریح کرد: ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری با همه ظرفیت خود یک نماد کاملا دموکراتیک را به نمایش گذاشت که بی سابقه بود.

لاریجانی با بیان این‌که انکار نمی‌کنم که مناقشات سیاسی در ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: حکومت ایران حکومت بازی است و افراد مختلف در آن مطرح می‌شوند.

وی با بیان این‌که در مجلس شورای اسلامی نمایندگان با نحله‌های متعدد فکری آزادانه آرای خود را مطرح می‌کنند، آن را یکی از نقاط برجسته جمهوری اسلامی دانست.

وی با تاکید بر این که در ایران آرای مختلفی وجود دارد، گفت: این مساله در انتخابات کاملا ظهور دارد و بسیار هم ارزشمند است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که همه افرادی که در انتخابات حضور داشتند، افراد موثری در انقلاب اسلامی بودند، اظهار کرد: برخی با موضوع انتخابات ایران ماجراجویانه برخورد کردند مخصوصا برخی رسانه‌های بزرگ می‌خواستند دموکراسی در ایران را تخریب کنند.

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله مسائل پیش آمده حل شد و آرامش در کشورمان مستقر است.

لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری را ادامه دستاوردهای جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: این دستاورد را مجاهدت در راه خدا می‌دانیم که با تفکر اسلامی و راه راست همراه است.

رئیس قوه مقننه به فشارهایی که به کشورمان وارد می‌شود، اشاره و تصریح کرد: کسانی که فکر می‌کنند با این فشارها باعث می‌شوند ما از فکرمان عقب نشینی می‌کنیم اشتباه می‌کنند.

وی تاکید کرد: این راه را ما شروع کرده‌ایم و همه دستاوردهایمان را از این راه کسب کرده‌ایم.

رئیس مجلس عنوان کرد: ایران اسلامی امروز یک کشور تاثیرگذار در منطقه است که امیدواریم نسل جوان ما با دید باز این مساله را به درستی دریابد.

لاریجانی در ادامه ضمن تبریک میلاد امام علی (ع) گفت: امیرالمومنین انسان و نمونه کاملی برای همه اعصار و بشریت است و برای جامعه اسلامی فخری بزرگ‌تر از آن نیست که اسوه آن شخصیتی همانند امام علی(ع) باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت خانه ملت رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین امروز دوشنبه از موزه هنرهای اسلامی قطر بازدید کرد.

در این بازدید که به همراهی سفیر ایران در دوحه انجام گرفت، علی لاریجانی و هیات همراه از بخش‌های مختلف موزه هنرهای اسلامی قطر بازدید کردند.

پس از بازدید هیات پارلمانی ایران از این موزه، هدایایی بین دو کشور رد و بدل شد و لاریجانی دفتر یابود موزه هنرهای اسلامی قطر را امضا کرد.

در این موزه فرش‌ها، تابلو فرش‌ها و نسخ خطی مربوط به دوران قبل از میلاد مسیح از شهرهای کاشان، اصفهان و تبریز به نمایش گذاشته شده است. 

کد خبر 84956

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز