جاذبه های گردشگری در شرق تهران، پردیس، بومهن و جاجرود اینقدر چشم نواز هستند که در طول بهار و تابستان بتوانید تمام پنجشنبه و جمعه ها را به طبیعت گردی بگذرانید.

روستاي گلخندان

همشهری- مهدیه تقوی راد: دیدار از غاری که زمانی محل مفقود شدن ۴۰ دختر بوده اند و یا باغ های میوه روستای گلخندان در بهار و تابستان خالی از لطف نیست.

روستای کمرد

نشانی: جاجرود، روستای کمرد

حریم منطقه: ۴

چطور برویم: در جاده تهران -دماوند به سمت جاجرود حرکت کنید، درست سمت شمالی پل جاجرود یک جاده فرعی وجود دارد که به روستای کمرد می‌رسد.

امکانات: مسجد، سرویس بهداشتی

امکان کمپ زدن: دارد

ویژگی: جاذبه‌های طبیعی

معرفی: براساس بررسی‌های کارشناسان، روستای کمرد حداقل هزار سال قدمت دارد و بیشتر خانه‌هایش بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند.

غار چهل دختر

دیدنی‌های این روستا کم نیست مثل آبشار کمرد که در شمال روستا واقع شده است و به آبشار ۲۰ متری معروف است. همچنین در دیواره آبشار غاری معروف به غار چهل‌دختر قرار دارد، ‌ افسانه‌های محلی از ورود چهل دختر به غار حکایت می‌کنند که هرگز از آنجا برنگشتند. طبیعت اطراف آبشار کمرد هم مناسب دوچرخه‌سواری است. قله آرا کوه که آب آبشار کمرد از آن سرچشمه می‌گیرد، هم در نزدیکی این آبشار قرار دارد. برای رسیدن به قله آرا کوه، می‌توانید از سمت راست آبشار به سمت بالا حرکت کنید تا به این قله برسید.مسیر دسترسی به روستای کمرد به نوعی «کوره راه» محسوب می‌شود؛ یعنی این راه به جایی نمی‌رسد. منطقه اطراف آبشار کمرد درختان تنومند و گسترده‌ای دارد که فضای وسیعی روی آن سایه می‌اندازد و منظره‌ای دل‌انگیز به وجود می‌آورد. آبشار کمرد از صخره‌ای با ارتفاع کم به پایین می‌ریزد. البته آب این آبشار متمرکز نیست یعنی مجموعه آبشارهای کوچکی هستند که با ارتفاع کم از صخره‌ها سرازیر می‌شوند.

چهل دختر در این غار تهران گم شدند!

روستای گلخندان

نشانی: جنوب رودهن، بعد از روستای سیدآباد

حریم منطقه:بومهن

چطور برویم: در آزادراه تهران – پردیس بعد از بومهن کنارگذر جنوبی را بروید. با استفاده از تابلوهای راهنما به گلخندان می‌رسید.

امکانات: ندارد

امکان کمپ زدن: دارد

ویژگی: جاذبه‌های طبیعی، قلعه ثبت ملی شده

معرفی:این روستا یک جاذبه‌ تاریخی نفیس به نام قلعه تاریخی گل‌خندان یا دژ ساسانی هفت دختر دارد که یکی از بناهای تاریخی دوره ساسانیان به‌حساب می‌آید و به ثبت ملی هم رسیده است.

محصور میان باغ‌های میوه

این روستا حدود ۱۲۰هکتار باغ دارد که انواع درختان میوه در آنجا کاشته شده و علاوه بر نیاز اهالی، برای فروش هم عرضه می‌شود. همچنین آستان مقدس امامزاده قاسم که در جنوب روستای گلخندان و روی تپه‌ای مشرف بر روستا قرار دارد هم یکی دیگر از نقاط دیدنی و تاریخی روستاست. در اطراف امامزاده سنگ قبرهایی دیده می‌شود که روی آنها اشکالی چون تسبیح، شانه و قیچی حکاکی شده است. دژ و قلعه گلخندان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری روستاست.

چهل دختر در این غار تهران گم شدند!

کد خبر 849568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha