سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

ته چین ساده غذایی خوشمزه و آسان پز است و می‌توانید آن را به راحتی درست کنید. در این مطلب طرز تهیه ته چین ساده آموزش داده شده است.

طرز تهیه ته چین ساده

به گزارش همشهری آنلاین، ته چین غذایی بسیار پرطرفدار است، دستور پخت این غذا خیلی پیچیده و سخت نیست، با ما همراه باشید تا یک ته چین ساده خوش طعم را به شما آموزش دهیم. برای پخت ته چین می‌توان از انواع مواد خوراکی مانند گوشت، مرغ، بادمجان، قارچ، گوشت چرخ کرده، سیب زمینی و غیره استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه ته چین ساده:

- برنج ۴پیمانه
- ماست یک دوم پیمانه
- زرده تخم مرغ ۳ عدد
- روغن سه چهارم پیمانه
- نمک و فلفل به میزان لازم
- زعفران دم کرده به میزان لازم

طرز تهیه ته چین ساده

برای تهیه یک ته چین ساده در ابتدای کار باید برنج را شسته و با مقداری آب و نمک به مدت ۲ساعت بخیسانید.

بعد از اینکه برنج خیس خورد، داخل یک قابلمه نمک و آب می‌ریزیم (تا نیمه قابلمه را آب کنید) و روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بیاید. بعد آب و نمک برنج را خالی کنید.

در این مرحله برنج را داخل آب جوش بریزید ریخته و اجازه دهید تا بجوشد و مغز برنج کمی نرم شود برنج را بین دو انگشت چک می کنیم اگر با فشار دادن آن برنج دو نیم شد، آماده آبکش کردن است.

حالا برنج را داخل یک آبکش ریخته و مقداری آب ولرم روی آنها بریزید تا شوری برنج را بگیرد. سپس کمی روغن در کف قابلمه بریزید.

در ظرفی جداگانه ماست، زرده تخم مرغ،زعفران دم کرده و کمی نمک و فلفل ریخته و این مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

به اندازه ۲ الی ۳ کفگیر برنج را به این مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. مواد به دست آمده را در قابلمه که از قبل کف آن را روغن ریخته ایم تا گرم شود می ریزیم و با ته قاشق مواد را فشار می دهیم تا برنج به هم بچسبد.

در این مرحله بقیه برنج ساده را روی آنها ریخته و کمی آب و روغن به آن اضافه کرده و در ظرف را می بندیم. حرارت را کمی زیاد می کنیم تا برنج بخار کند و بعد از بخار کردن برنج قابلمه را روی شعله پخش کن قرار داده و روی درب قابلمه را دم کنی می گذاریم و حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم تا برنجمان دم بکشد.

نکته مهم: برای اینکه ته چین را بتوانیم براحتی در دیس برگردانیم باید حتما قابلمه از نوع نچسب باشد تا ته چین ما به ته قابلمه نچسبد و شکل ظاهری بدی پیدا نکند.

طرز تهیه ته چین ساده | چرا ته چین وا می رود و شل می شود؟

علت وا رفتن ته چین و شل شدن ته چین

۱- دلیل اصلی برای شل شدن ته چین صحیح نبودن نسبت مواد ته چین به برنج می تواند باشد یعنی نسبت مواد اصلی که برنج، ماست و مرغ می باشد از تخم مرغ بیشتر است و دلیل دیگر میتواند زمان پخت کم مواد باشد، به طور کلی اگر از قابلمه استفاده می کنید باید بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان برای پخت ته چین سپری کنید تا مواد خودش را بگیرد.

۲- اگر مواد ته چین و برنج به خوبی مخلوط نشوند باعث وا رفتن ته چین می شود.

۳- برای جلوگیری از شل شدن ته چین باید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

۴- در زمان ریختن مواد درون ظرف باید مواد را به اندازه کافی بفشارید تا شکل مناسب بگیرد توجه کنید که این فشار باعث له شدن ته چین نشود.

۵- اگر روغن کف ظرف ته چین کم باشد باعث می شود ته دیگ ته چین شل بماند و وا برود.

منابع: تبیان، نمناک

کد خبر 849963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha