چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: در حالی که ورزش ایران پس از ناکامی در بازی‌های المپیک 2008 پکن از آبان‌ماه سال آینده بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو را پیش‌رو دارد، بیش از 15 فدراسیون ورزشی کشورمان در بلاتکلیفی برگزاری مجمع و انتخاب رئیس جدید برای حضور در این بازی‌ها قرار دارند.

برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی در ابتدای سال جاری به دلیل قانون ممنوعیت حضور مدیران دوشغله در راس مدیریت فدراسیون‌های ورزشی مدتی به تاخیر افتاد و جدیت و پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور در اجرای این قانون اصطکاک‌هایی را بین روسای این دو سازمان ایجاد کرد که در نهایت با ارائه طرح دو فوریتی به مجلس، قوه مقننه مقرر کرد، سازمان تربیت بدنی ظرف مدت 4 ماه مدیران ورزشی خود را با قانون مذکور منطبق کند.

به دنبال فروکش ‌کردن اجرای قانون ممنوعیت مدیران دوشغله در اواسط اردیبهشت ماه، انتظار می‌رفت برنامه زمانبندی برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی هر چه سریع‌تر اعلام شود ولی سازمان تربیت بدنی با اشاره به این مسئله  که قصد دارد انتخابات فدراسیون‌ها از هرگونه شائبه  ای دور باشد، برپایی این مجامع را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول کرد که با وجود گذشت بیش از یک هفته از انتخابات هنوز زمان جدید برگزاری مجامع مشخص نیست و از قرائن چنین پیداست که حداقل ظرف یک ماه آینده برگزاری این مجامع در دستور کار سازمان قرار ندارد.

ترافیک برپایی مجامع در حالی فدراسیون‌های ورزشی را به لحاظ وضعیت مدیریت آنها در شرایط بلاتکلیفی قرار داده که به گفته مسئولان امور مجامع سازمان تربیت بدنی، فهرست فدراسیون‌هایی که در انتظار برگزاری مجامع انتخاباتی خود هستند به کیومرث هاشمی معاون سازمان و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی ارائه شده اما هنوز دستوری از سوی وی برای برگزاری مجامع و تعیین زمان‌های مورد نظر صادر نشده است.  کیومرث هاشمی که به واسطه سرپرستی کاروان تیم‌های اعزامی به نخستین دوره مسابقات آسیایی ورزش‌های رزمی و برگزاری اردوهای تدارکاتی به تایلند سفر کرده از آنجا، راهی سنگاپور شد تا از نزدیک عملکرد تیم‌های نوجوانان را در نخستین دوره بازی‌های المپیک نوجوانان آسیا در این کشور زیرنظر بگیرد. برهمین اساس، برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی حداقل تا دهه سوم تیرماه عملی نخواهد بود.

بر این اساس قرار است مجمع انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری روز 25 تیرماه احتمالا به ریاست کیومرث هاشمی معاون سازمان و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شود.  برای ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری دو نامزد با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا بتوانند رای اعتماد مجمع عمومی را به دست آورند.  علی انصاری که از 16فروردین‌ماه گذشته با حکم محمد علی‌آبادی به عنوان سرپرست فدراسیون جانشین امیر واعظ‌‌آشتیانی شد گزینه اصلی ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری برای 4 سال آینده است.  دیگر نامزد پست ریاست فدراسیون مهرداد صفرزاده که رقابت سختی برای تصدی این مسئولیت با سرپرست فدراسیون خواهد داشت.

اولین انتخابات

به هرحال برگزاری انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری درحالی قرار است 25تیرماه برگزار شود که در حال حاضر تعداد زیادی از فدراسیون‌های ورزشی در انتظار برگزاری مجامع انتخاباتی خود هستند. هاکی، گلف، تنیس‌روی‌میز، قایقرانی، بوکس، شمشیربازی و دوچرخه‌سواری، فدراسیون‌هایی هستند که همچنان با وجود تشریفات و مقدمات برپایی مجامع خود چشم‌انتظار پاسخ مثبت سازمان هستند تا از وضعیت بلاتکلیفی و برزخ مدیریتی خارج شوند. این در حالی است که فدراسیون‌های دیگری نظیر شنا، تکواندو، بدمینتون، تنیس، جانبازان و معلولان، شطرنج، جودو، کاراته و ...  دوره 4 ساله ریاست فدراسیون آنها به پایان رسیده و این فدراسیون‌ها با حکم سرپرستی سازمان تربیت‌بدنی برای روسای قبلی به کار خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 85058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز