برند مجلل اکسید محصول کارخانه خودروسازی چری به تازگی از شاسی بلند همه کاره خود به نام Sterra ET در چین رونمایی کرد.

خودروی برقی چینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آرنا ای وی، این مدل برای انتخاب افرادی که می خواهند هم یک خودروی برقی باتری خور داشته باشند و هم مثل خودروهای بنزینی، مسافت های زیادی را با سرعت بیشتر طی کنند، گزینه ایده آلی به این بازار شلوغ خودرویی معرفی کرده است.

این شاسی بلند جدید دومین مدل از سری پیشرفته Exeed استرا است و نوید یک رقابت جدی با رقبای خودروهای برقی درجه یک می دهد.

استرا ای تی ۲۴۴۹۰ یورو قیمت گذاری شده است که آن را به انتخابی وسوسه انگیز برای خریدارانی تبدیل می کند که خواهان مسافت بیشتر با خودروهای برقی هستند.

مدل BEV آن نیز با قیمت کمی بالاتر ۲۹۶۰۰ یورو به فروش می رسد اما گزینه های باتری بیشتری را برای نیازهای مختلف ارائه می دهد. هر کدام از مدل ها می توانند با استفاده از موتور الکتریکی ۱۹۵ کیلووات، در ۷/۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند.

انواع EREV دارای یک باتری ۳۲ کیلووات ساعتی با برد ۲۰۰ کیلومتری CLTC با برق خالص هستند، اما یک ژنراتور بنزینی با پر شدن باک این برد را به ۱۵۱۸ کیلومتر افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:

نسخه BEV دارای یک باتری ۷۷ کیلووات ساعتی با حداکثر برد CLTC ۷۶۰ کیلومتر و گزینه ارتقاء به یک هیولای ۱۰۰ کیلووات ساعتی برای ماجراجویی بیشتر است. در مقایسه با رقیب اصلی مدل EREV که مدل Li L۶ است، استرا ای تی یک شاسی بلند بزرگتر به حساب می آید. این مدل هم طولانی‌تر و هم عریض‌تر است.

نسخه Sterra ET BEV می تواند از ۳۰٪ تا ۸۰٪ در ۹ دقیقه به شکلی برق آسا شارژ شود.

ارقام اولیه فروش این مدل امیدوارکننده است: در عرض ۱۸ ساعت پس از ورود به بازار، ۱۸۳۹۷ سفارش برای Sterra ET ثبت شد که تحویل بلافاصله شروع شد.

کد خبر 850777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 0
    خداحافظ سوخت فسیلی .