چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: تعطیلی بانک‌ها در استان تهران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اثر آلودگی هوا و به‌دنبال تعطیلی رسمی روز دوشنبه، مشکلات زیادی را برای شهروندان و بسیاری از فعالان اقتصادی ایجاد کرد.

تاخیر در پرداخت اقساط، نقد کردن چک‌ها و وصول مطالبات، عدم‌دسترسی به اسکناس و ایران‌چک و صف‌های طولانی پشت دستگاه‌های خودپرداز مهم‌ترین مشکلاتی بود که طی 3 روز اخیر، شهروندان تهرانی با آن مواجه شدند. روز سه‌شنبه هیچ شعبه بانکی باز نبود و مردم صرفا می‌توانستند از دستگاه‌های خودپرداز استفاده کنند که موجب شلوغی بیش از حد پشت این دستگاه‌ها شده بود.

به‌نظر می‌رسد با توجه به بالابودن احتمال بروز تعطیلی‌‌های اضطراری در کشور، همه دستگاه‌های خدماتی باید تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات به شهروندان از جمله توسعه خدمات الکترونیکی و تعیین شعب کشیک در نظر گیرند تا شهروندان و فعالان اقتصادی در مواجهه با تعطیلات از پیش اعلام نشده دچار زحمت کمتری شوند.

به‌دنبال گلایه شهروندان از مشکلات ناشی از تعطیلی بانک‌ها، دیروز بانک مرکزی به بانک‌های کشور برای تامین اسکناس مورد نیاز مراجعین، تاکید کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی، با توجه به مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران مبنی بر تعطیلی واحدهای اداری و بانک‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تمامی بانک‌های کشور باید نسبت به تامین اسکناس دستگاه‌های خودپرداز جهت رفع نیازهای ضروری مراجعین اقدام نمایند.

ضمنا براساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده با بانک‌های استان تهران مقرر شد، نسبت به باز نگه‌داشتن شعب منتخب خود به‌منظور خدمت رسانی هر چه بیشتر اقدام کنند.

در همین ارتباط، مدیرعامل بانک ملی از فعالیت 27 شعبه این بانک در استان تهران طی 2روز تعطیلی سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد. محمود خاوری این 27 شعبه را شعب اصلی بانک ملی در سراسر استان تهران اعلام کرد و گفت: ستادی نیز فعالیت دستگاه‌های خودپرداز بانک را رصد کرده و به محض بروز مشکل نسبت به رفع آن اقدام می‌کند.

خاوری بیان کرد: بانک ملی همیشه از آمادگی لازم برای مقابله با حوادث غیرمنتظره برخوردار است و ستاد حوادث غیرمنتظره بانک، همیشه آماده است در صورت لزوم همکاری مناسب را با مردم داشته باشد و خدمات رسانی خود را ادامه دهد.

وی گفت:‌ خزانه بانک برای پول‌رسانی به‌طور کامل تجهیز شده تا نگرانی برای پول رسانی به مردم به‌وجود نیاید و درصورتی‌که پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شود، مشکلی برای خدمات رسانی بانک ملی وجود نخواهد داشت.

مسئول هماهنگی شعب کشیک بانک‌ها در بانک مرکزی نیز اعلام کرد: شعب کشیک تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی در روزهای تعطیل اخیر استان تهران و شعب ممتاز برخی بانک‌ها مانند بانک سپه در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران مشغول خدمات‌رسانی بودند.

محمد حاجی‌بیگی گفت: درصورت اعلام تعطیلی پنجشنبه، شعب کشیک بانک‌ها در تهران به ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان خواهند پرداخت.

کد خبر 85111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز