همه تصور می کردند که آدم ربایان ‌دختر دانشجو را ربوده اند و قصد اخاذی ۴۰ هزار دلاری از خانواده اش را دارند اما خیلی زود مشخص شد که ماجرا، یک آدم ربایی ساختگی بوده است.

متهم زن و مرد

همشهری آنلاین - حوادث: چندی قبل، خانواده دختری ۲۱ ساله قدم در اداره پلیس تهران گذاشتند و درحالیکه بسیار مضطرب بودند خبر از ربوده شدن دخترشان دادند. پدر این دختر گفت: دخترم چند روز قبل برای رفتن به دانشگاه از خانه خارج شد اما دیگر برنگشت. درحالیکه به شدت نگران وضعیت او بودیم، پیامکی به گوشی من ارسال شد با این مضمون که «دخترتان را گروگان گرفته ایم و اگر ۴۰ هزار دلار تهیه نکنید، جانش را می گیریم.»

این مرد ادامه داد: پیامک از موبایل دخترم ارسال شده بود که من چندین بار با شماره اش تماس گرفتم اما جواب نداد. دقایقی بعد فردی ناشناس با موبایل دخترم به من زنگ زد و گفت دخترم را در خیابان با تهدید چاقو ربوده و در اتاق متروکه ای زندانی اش کرده است. او میگفت اگر پلیس را در جریان قرار دهم جان دخترم را می گیرد و من هرگز او را نمی بینم. با این حال من تصمیم گرفتم موضوع را با پلیس درمیان بگذارم.

ماموران از پدر این دختر خواستند تا با آدم ربایان قرار صوری بگذارد به این بهانه که ۴۰ هزار دلار را آماده کرده است اما وقتی در محل قرار حاضر شدند، خبری از گروگانگیران نشد. در ادامه تحقیقات مشخص شد که دختر جوان به تازگی با جوانی در فضای مجازی آشنا شده است. او حتی به خواستگاری اش رفته اما با جواب منفی خانواده دختر جوان مواجه شده بود. ماموران با این فرضیه که پسر جوان در آدم ربایی دست دارد، راهی خانه وی شدند تا دستگیرش کنند اما دختر جوان در خانه خواستگارش بود و مشخص شد که ماجرای آدم ربایی غیرواقعی بوده است. دختر و پسر جوان با همدستی یکدیگر نقشه آدم ربایی کشیده بودند تا دست به اخاذی بزنند. دختر جوان گفت: خانواده ام با ازدواج من مخالفت کردند درحالیکه من عاشق مهدی خواستگارم بودم. نظر خانواده ام این بود که دامادشان باید پولدار باشد و ما با هم این نقشه را کشیدیم تا با اخاذی میلیاردی از پدرم، ‌یک خودروی شاسی بلند بخریم اما خب در نهایت دستمان رو شد.

با افشای این حقیقت، تحقیقات پلیسی در این پرونده، زیر نظر بازپرس جنایی تهران ادامه دارد.

کد خبر 851327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha