فاز نخست از بزرگراه ۱۶کیلومتری شهید شوشتری امسال افتتاح می‌شود. این مسیر قرار است رینگ شرقی تهران در قالب یک آزادراه باشد.

بازدید خبرنگاران از پروژه احداث آزاد راه شهید شوشتری |تصاویر

همشهری آنلاین- سید محمد فخار: با بهره‌برداری از بزرگراه شوشتری، بزرگراه امام رضا در منتهی الیه جنوب شرقی تهران به بزرگراه بسیج، خیابان هجرت و بزرگراه محلاتی متصل می‌شود. این خبری بود که معاون شهردار تهران امروز در جریان بازدید خبرنگاران از روند احداث آزادراه شهید شوشتری اعلام کرد.

هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در این باره گفت: در زمان انجام این پروژه به تناسب ظرفیت انجام کار، پیمانکار توان خود را افزایش داد؛ بگونه‌ای که تعداد ماشین آلات ۳برابر شد، سعی می کنیم طبق وعده‌ای که به شهروندان دادیم پروژه را در فاز اول و تا پایان سال‌جاری تقدیم شهروندان شود.

معارضان بسیار این آزادراه نکته دیگر مورد اشاره حق‌بین بود. وی گفت:‌ با رفع معارضان، امیدواریم با حل آن اتصال فاز اول به بزرگراه بسیج را حل کنیم. تا شهریور ماه بخش زیادی از فاز اول را آسفالت می‌کنیم و باقی مانده تا دی ماه آسفالت شود.

حق‌بین با اشاره به اینکه در دو تقاطع هجرت و محلاتی این پروژه به بزرگراه بسیج متصل می‌شود، افزود: امیدواریم که با تغییر طرح، شرایط اجرا را برای سازمان مهندسی فراهم کنیم. پیش بینی این است که تا یک سال آینده پروژه را در همین مدیریت شهری به افتتاح برسانیم.

انبوه معارضان طرح

حجت الاسلام آقامیری، نایب رییس کمیسیون عمران شورای شهر پس از بازدید از ۳نقطه آزادراه شوشتری گفت:‌ در این دوره پروژه‌های ناقصی که در سطح شهر بود را کامل و به بهره برداری رساندیم. از جمله این پروژه ها مسیرهای شهید شوشتری و شهید بروجردی است که کمربندی تهران را کامل می کنند و تاثیر مثبتی را در آزاد کردن ترافیک پایتخت خواهد داشت.آزاد راه شهید شوشتری از ابتدا مورد توجه بود و با صحبت هایی که با وزارت راه شد بنا شد تا به صورت آزادراهی دسترسی هایی برای شهر باز کنیم و اگر درآمدهای پایدار باشد برای شهرداری ثمر بخش باشد.

وی گفت: ما زمانی کاندیداهای دیگری نیز برای شهرداری داشتیم اما قطعا هیچ‌کسی اندازه شهردار کنونی توانایی حل مشکلات شهر ازجمله مشکلات این پروژه را ندارد. ارتباط خوب آقای زاکانی با دولت و نهادهای نظامی باعث حل بخش زیادی از معارضین پروژه شد. وی ادامه داد: امیدواریم تا آخر سال بخش هایی از این پروژه افتتاح بشود. اگر بد قولی هم می شود به دلیل معارضین است نه به خاطر کمبود اعتبار و سستی پیمانکار. فاز اول بزرگراه شهید بروجردی سال گذشته افتتاح شد و امیدواریم امسال فاز دوم آن افتتاح شود. رییس کمیته عمران شورای شهر تهران بیان کرد: پروژه ادامه یادگار امام هم پروژه سنگینی است که به دلیل تقاطعات غیرهمسطحی که دارد حائز اهمیت است. بخش های معارضی هم که این پروژه دارد باعث سنگین شدن کار می‌شود. انتظار نداریم امسال خروجی از این کار بگیریم. مهم نیست در این دوره یا دوره بعد؛ امیدواریم بزودی این پروژه در جهت رفاه شهروندان تکمیل بشود.

آقامیری در پایان با اشاره به وضعیت سرخه حصار گفت: سرخه حصار به خاطر پارک جنگلی و بحث های محیط زیستی از معارضین پروژه شوشتری است که ۳ پلن از سوی شهرداری در اجرای راه در این نقطه پیشنهاد شده است. به محض رسیدن به نتیجه نهایی کار ۶ کیلومتر مسیر شروع خواهد شد.

توقف در فاز دوم

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز در این بازدید گفت: از اسفند ماه عملیات اجرایی پروژه با جدیت از سر گرفته شد ولی ما نزدیک یک سال منتظر فصل مناسب جا به جایی اشجار ماندیم و از دی و بهمن سال گذشته فضای اجرایی کار شدت گرفت و در حال حاضر شاهد این هستیم که پروژه در تمامی جبهه‌ها فعال است و کار پروژه از ابتدای اسفند سال گذشته جلو افتاده است. مهدی صداقتی گفت: این پروژه به جهت تعریف یکی از کلان پروژه‌های اولویت دار شهر تهران است که رینگ شرقی تهران محسوب می‌شود و دقت داشته باشید که اگر قطعه دوم افتتاح نشود عملا این قطعه مفقود است.

هم اکنون ۹ کیلومتر از این آزاد راه در حال ساخت است ولی در مورد ۷ کیلومتر باقی مانده در فاز دوم باید فکر جدی شود. اینکه موضوعات بالادستی هنوز به نتیجه نرسیده به نظر باید از سمت کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران کمکی به حل مشکل شود؛ در غیر این صورت اهداف کلانی که درباره موضوعات ترافیکی این ماجرا دنبال می شود مفقود می‌ماند. آمادگی این را داریم که فضا معطوف به فاز یک نباشد و با تکمیل رینگ شهری موضوعات ترافیکی شرق تهران را میسر کنیم.

کد خبر 851561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha