جمعه ۱۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

با آنکه چند روزی از افتتاح بوستان آب و آتش و بنادر در تپه‌های عباس آباد نمی‌گذرد اما در همین مدت کوتاه هم استقبال شهروندان از این بوستان بسیار قابل توجه بوده است.

با توجه به طراحی زیبا و همچنین استفاده از تکنولوژی روز، کودکان و نوجوانان دست از سر والدین خود برنمی‌دارند و آنها را مجبور به مراجعه دوباره به این مکان می‌کنند.

البته در همین مدت زمان کوتاه شهروندان بسیاری در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر ضمن تقدیر از افتتاح چنین اماکن مفرحی در شهر، خواهان حل مشکل پارکینگ این مجموعه نیز شده‌اند.

با توجه به واقع شدن این بوستان در کنار چند بزرگراه، عملا امکان توقف خودروهای مراجعه‌کنندگان در حاشیه بزرگراه وجود ندارد و به همین دلیل شهروندان مجبور هستند برای پارک خودروهایشان به کوچه و خیابان‌های اطراف  مراجعه کنند که این موضوع نیز مشکلاتی را برای همسایگان مجاور به وجود آورده است. به‌‌نظر می‌رسد استفاده از خودروهای عمومی برای رسیدن به این مکان گزینه بهتری است.

کیک‌های سنگین‌ وزن

یکی از مواردی که در قنادی‌ها در افزایش یا کاهش میزان سود موثر است، وزن واقعی شیرینی است که برای مشتری روی ترازو قرار می‌گیرد. این در حالی است که گاهی وزن شیرینی و کیک و به موازات آن قیمتش به‌طور غیر واقعی افزایش پیدا می‌کند.

به این معنی که در برخی قنادی‌ها از سینی‌های سنگین برای قرار گرفتن کیک روی آن یا چیدن شیرینی‌ها استفاده می‌شود و به این ترتیب علاوه بر وزن واقعی کیک و شیرینی، وزن این سینی‌ها هم در هزینه‌ای که مشتری باید پرداخت کند، محاسبه می‌شود.

بهتر است شیرینی‌ها و به خصوص کیک‌ها روی سینی‌های کم‌وزن‌تری قرار گیرند تا حق مشتری ضایع نشود. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که جعبه شیرینی هم وزن قابل توجهی دارد و برخی قنادی‌ها پس از قرار دادن کیک داخل جعبه، آن را وزن می‌کنند.

خط ویژه موتورسواران

حتما شما هم حسادت‌های راننده‌های نه چندان قانونمند خودروها به موتورسواران را دیده و شنیده‌اید. آنها هر روز با حسرت به موتور‌سوارانی نگاه می‌کنندکه راحت‌تر حرکات مارپیچ انجام می‌دهند و با وجود خط ویژه‌ای به نام پیاده‌رو هیچ‌وقت پشت ترافیک نمی‌مانند.

حال آنکه رهگذرانی که می‌خواهند چند دقیقه‌ای با خانواده (گاه شامل بچه‌های قد و نیم‌ قد) در پیاده‌رو قدم بزنند به کل، ماجرا را جور دیگری می‌بینند. این دسته از شهروندان که باید پیوسته دغدغه برخورد نکردن با موتورسواران را داشته باشند به هیچ‌وجه از این رویه راضی نیستند.

البته ماموران راهنمایی و رانندگی با هوشیاری پشت برخی دیوار‌ها انتظار متخلف‌ها را می‌کشند اما در کل به نظر می‌رسد این نوع برخورد‌ها نتیجه‌ قابل قبولی نداشته و باید منتظر برخورد‌های جدی‌تری با تخلف‌های رانندگی اینچنینی بود؛ زیرا جریمه‌های فعلی برای برخی راننده‌هابه هیچ وجه بازدارنده نیست.

میوه‌های دو رو

این روز‌ها علاوه بر دو رویی آدم‌ها باید مواظب دو رویی برخی میوه‌های کلاس‌بالای چیده شده در ظروف یکبار مصرف میوه‌فروشی‌ها نیز بود. آنها در ابتدا خوش‌آب و رنگی و درشتی خود را به نمایش می‌گذارند اما به محض رسیدن به خانه متوجه می‌شوید که روی دیگر آنها زرد و کوچک و کال است.

البته این دو رویی نیز به فروشنده‌هایی بازمی‌گردد که برای سود بیشتر حاضرند میوه‌‌ها را چنان بچینند که خریدار متوجه بخش زیرین آنها نشود.

برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌‌کنید فروشنده، توت‌فرنگی‌های درشت و خوشرنگ را در ردیف رویی چیده و توت‌فرنگی‌های کال و کوچک را در ردیف زیرین و دور از دید‌رس خریدار قرار داده است.

به این ترتیب خریداران احساس می‌کنند فریب خورده‌اند و قیمت بالایی که برای اندکی میوه پرداخته‌اند کاملا به ضرر آنها تمام شده است. به‌گفته شهروندان بهتر است بازرسان به این نوع تخلف‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

کد خبر 85200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز