شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

در سال‌های اخیر برخی موسسات و اداره‌ها برای رفاه حال هر چه بیشتر کارمندان خود اقدام به توزیع بن‌های خدماتی و تفریحی می‌کنند.

به این معنی که با برخی مراکز تفریحی و رستوران‌ها قرارداد می‌بندند و به این ترتیب کارمندان می‌توانند با ارائه بن به این مراکز، بدون پرداخت هزینه از خدمات آنها استفاده کنند.

این در حالی است که گاهی مراکز مورد نظر از ارائه خدمات به افرادی که به جای پول نقد، بن پرداخت می‌کنند، خودداری کرده و آنها را سردرگم می‌کنند. برای مثال گاهی کارمندان اداره‌ها با خانواده خود و به استناد مراکزی که نام آنها در فهرست پذیرندگان بن آمده، به این اماکن مراجعه می‌کنند اما در این مراکز به آنها اعلام می‌شود که باید پول نقد بپردازند.

به همین دلیل نظارت بیشتر شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات رفاهی بر مراکز تحت قراردادشان ضروری به نظر می‌رسد؛ به ویژه که بیشترین استفاده از این بن‌های رفاهی در فصل تابستان صورت می‌گیرد.

تخته پرش خیابانی

یکی از اقدامات قابل تقدیر،  رسیدگی به درپوش‌های فلزی تاسسیات شهری در خیابان‌هاست. در گذشته بسیاری از این تاسیسات زیرزمینی بدون پوشش بودند و همین موضوع باعث می‌شد تا لاستیک خودروها در این چاله‌های بدون درپوش گیرکند و جلوبندی‌سازها نیز حسابی از خجالت رانندگان زیان‌دیده درآیند.

با وجود اینکه بسیاری از این تاسیسات اخیرا صاحب در شده‌اند اما در بیشتر مواقع درهای تازه بالاتر از سطح آسفالت خیابان قرار می‌گیرند و گاهی این اختلاف سطح به اندازه‌ای زیاد می‌شود که برای خودروهای عبوری نقش یک تخته پرش را ایفا می‌کند.

از آنجایی که این مشکل می‌تواند رانندگان را با هزینه زیادی برای تعمیر خودرو مواجه کند، خوب است روند رفع اختلاف سطح درپوش‌های فلزی با سطح آسفالت تسریع شود.

استخر چند کیلومتری

هوا که گرم می‌شود استخر‌های چند کیلومتری یا همان رودخانه‌‌های شهر‌های گوناگون میزبان انبوه کودکان و بزرگسالانی می‌شود که برای آب تنی و شنا به این بخش از شهر می‌روند. این در حالی است که انواع بیماری‌های پوستی مسری و انواع قارچ انتظار آنها را می‌کشد.

علاوه بر این شیرجه‌های نه چندان حساب شده باعث راهی شدن شناگران به بیمارستان می‌شود. البته به این دردسر‌ها باید اشیای تیز و برنده کف رودخانه را نیز اضافه کرد.

چرا که برخی شناگران علاوه بر اینکه در این مکان سرشان به سنگ می‌خورد گاهی روی شیشه‌ها نیز می‌روند و لنگ لنگان از آب خارج می‌شوند.

به هر حال به نظر می‌رسد به دلیل کمبود و گرانی بلیت استخر‌ها استقبال از این نوع شنا همچنان بالاست و در نتیجه باید منتظر ساخت استخر‌های بیشتر و نظارت بر قیمت بلیت‌ها باشیم. شاید از این پس نظاره‌گر چنین حوادثی نباشیم.

مسافرت در شرایط سخت

چند سالی است که چادر‌های مسافرتی ارزان جای هتل‌های گرانقیمت را گرفته‌اند و به ویژه در فصل تابستان بسیاری از مسافران، این نوع سفر را انتخاب می‌کنند.

با اینکه مسئولان نیز برای گسترش فرهنگ سفر به نیاز‌های مسافران اینچنینی پاسخ داده‌اند و برای نمونه محل‌های ویژه‌ای برای آنها درنظر گرفته‌اند اما همچنان مسافران از کمبود امکانات اولیه در این مکان‌ها گله دارند.

برای نمونه کمیت و کیفیت سرویس‌های بهداشتی این بخش از شهر‌های گردشگر پذیر به هیچ وجه مناسب نیست. به علت بالا بودن تعداد گردشگران صف‌های طولانی جلوی سرویس‌های بهداشتی تشکیل می‌شود که عملا این نوع مسافرت را به شرایط سخت نزدیک می‌کند.

به گفته مسافرانی که در بوستان‌ها و سایر مناطق ویژه اقامت داشتند مشکل آب آشامیدنی نیز از دیگر معضلات آنها به شمار می‌رفته است. با وجود مثبت بودن این شیوه مسافرت در مجموع در برخی شهر‌ها کمبودهایی وجود دارد که ممکن است میزان مسافرت‌ها را کاهش دهد.

کد خبر 85280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز