ترکیه و ترکمنستان برای صادرات گاز ترکمنستان به ترکیه و ارسال آن به اروپا توافق کرده‌اند.این موضوع می تواند اثرات شگرفی در اقتصاد این کشور برجای بگذارد.

تیک تاک

به گزارش همشهری آنلاین ، مروری بر اخبار اقتصادی جهان نشان می‌دهد که ترکیه و ترکمنستان برای صادرات گاز ترکمنستان به ترکیه و ارسال آن به اروپا توافق کرده‌اند. این جایگاهی است که می‌توانست به ایران تعلق پیدا کند. صادرات گاز ترکمنستان به اروپا می‌تواند اثرات شگرفی در اقتصاد این کشور برجای بگذارد. در رویدادی دیگر گروهی از تولیدکننده‌های محتوا در تیک‌تاک علیه ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کردند.

مبارزه برای تیک تاک

گروهی از تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک برای جلوگیری از قانون امضا شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای فروش اجباری یا ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی، در دادگاه فدرال آمریکا شکایت کردند.

صادرات گاز به اروپا

توافق برای انتقال گاز طبیعی از ترکمنستان به ترکیه از طریق جمهوری آذربایجان و گرجستان و ارسال آن به بازار اروپا از سوی آلپ‌ارسلان بایراکتار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام شد.

خودرو سازی چین

براساس داده‌های صنعتی چین، شیائومی، سازنده گوشی‌های هوشمند چینی، پس از فروش بیش از ۷ هزار دستگاه از نخستین مدل خودروی برقی خود، در ماه آوریل به هشتمین خودروساز برقی بزرگ چین تبدیل شده است.

تورم ترکیه

ترکیه اقدامات جدیدی را برای مهار تورم پایدار ارائه کرده است. صرفه‌جویی عمومی، انضباط هزینه‌ها در بودجه و بهره‌وری در سرمایه‌گذاری‌ها ۳ محور اصلی اقدامات ترکیه برای تک‌رقمی شدن تورم است.

بیشتر بخوانید

بازار طلا بازگشایی می شود | ثبت سرمایه در سامانه برای این ۳ گروه اجباری است

دلار تا 52 هزار تومان پایین می‌آید؟ | جدیدترین پیش‌بینی تحلیل‌گران بازار ارز

صادرات نفت

اختلاف‌ها در اوپک‌پلاس بر سر ظرفیت تولید نفت، افزایش یافته است. در تازه‌ترین رویداد، درخواست قزاقستان برای افزایش تولید چالش‌برانگیز شده است. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش قیمت نفت و کاهش درآمد صادر کننده‌ها شود.

هوش مصنوعی در آمریکا

در یک طرح جدید، رهبر اکثریت سنا به‌تازگی در یک طرح، خواستار ۳۲میلیارد دلار بودجه برای پیشبرد آمریکا در زمینه هوش مصنوعی شدند. آنها همچنین می‌خواهند از کاربران آمریکایی در برابر خطرات این فناوری محافظت کنند.

رشد قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات دیروز تحت‌تأثیر آتش‌سوزی‌های جنگلی بزرگ در کانادا که منطقه تولیدکننده ماسه‌های نفتی این کشور را تهدید می‌کند، افزایش یافت و به ۸۲ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.

کد خبر 852404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha