با شدت گرفتن بارش باران در کشور برای ۸ استان در روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده‌است.

باران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز جمعه (۲۸ اردیبهشت) شدت بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، شمال هرمزگان، شرق اصفهان، نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های تهران، زنجان و قزوین همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. در برخی نقاط خیزش گرد و خاک را نیز به همراه دارد.»
امین حسین نقشینه افزود: «هشدار نارنجی امروز برای استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، مناطق مرکزی و شرقی فارس صادر شده‌ که تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی است.»
شنبه (۲۹ اردیبهشت) خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است. دریای خزر هم از روز شنبه مواج خواهد شد.
نقشینه درباره ورود سامانه بارشی جدید به کشور نیز گفت: «یکشنبه(۳۰ اردیبهشت) شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور مجددا بارش را تجربه می‌کنند. دوشنبه(۳۱ اردیبهشت) هم شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی نیز تداوم بارش ها را دارند.»
تهران نیز بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد را همراه با افزایش ابر تجربه می‌کند. در بعضی ساعات هم رگبار رخ می‌دهد و وزش باد شدید می‌شود.
از روز شنبه (۲۹ اردیبهشت) آسمان تهران صاف و کمی ابری می‌شود.

بیشتر بخوانید:
هشدار نارنجی در کدام استان‌ هاست؟ | بارش‌ ها تا هفته آتی ادامه دارد

کد خبر 852489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha