جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۸
۰ نفر

حزب الله لبنان برای نخستین بار یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را با موشک‌های هوا به زمین «اس ۵» شلیک شده از یک پهپاد هدف قرار داد.

موشک اس ۵

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از المنار، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان برای نخستین بار یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را با موشک‌های S۵ هدف قرار داد.

در بیانیه حزب الله در خصوص این حمله آمده است: برای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مقاومت اسلامی ساعت ۱۳:۳۸ ظهر امروز پنج‌شنبه (به وقت محلی) پایگاه نظامی «المطله» رژیم صهیونیستی و تجهیزات داخل آن را با دو موشک «اس ۵» شلیک شده از یک پهپاد تهاجمی هدف قرار داد.

حزب الله تأکید کرد: این پهپاد هنگامی که به محل مأموریت رسید، موشک‌های خود را به سمت یک خودرو نظامی دشمن و نیروهای اطراف آن شلیک کرد و آنها را به هلاکت رساند یا زخمی کرد. این پهپاد پس از شلیک موشک‌ها، با دقت به هدف مورد نظر خود اصابت کرد و منفجر شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پس از این عملیات اذعان کردند که حزب الله برای نخستین بار از پهپادهای مجهز به موشک هوا به زمین «اس ۵» در حمله به پایگاه المطله استفاده کرده است.

«اس ۵» یک موشک غیر هدایت‌شونده ۵۵ میلی‌متری است که جنگنده‌ها و بالگردها برای حمله به اهداف خود از آن استفاده می‌کنند. این موشک با سوخت جامد کار می‌کند و کلاهک جنگی آن به‌شدت انفجاری است.

کد خبر 852521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    1 0
    زنده باد مقاومت
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      زنده باد مقاومت ، بی شرمی استعمارگران حقوق ملت ها به جایی رسیده که اگر جایی مقاومت مردمی ایجاد شود آنها را گروه تروریستی اعلام می کنند اما جنایت های جنگی خود را اشتباهات میدانی می خوانند .