جدال امروز تیم‌های سوم و چهارم جدول تا حدودی حیثیتی و جنگ رده سومی است.

یوونتوس

به گزارش همشهری‌آنلاین، امروز یک مسابقه نسبتا حساس در سری‌آ برگزار می‌شود. درحالی‌که تیم‌های اینتر و میلان رده‌های اول و دوم را قطعی و به سوپرجام فصل آینده صعود کرده‌اند و بولونیا، یوونتوس و آتالانتا با قرارگرفتن در رده‌های سوم تا پنجم به لیگ قهرمانان اروپا راه یافته‌اند، جدال امروز تیم‌های سوم و چهارم جدول تا حدودی حیثیتی و جنگ رده سومی است.

امروز یووه به مصاف تیمی می‌رود که تا ۲هفته دیگر سرمربی آن به‌عنوان جانشین مکس آلگری به تورین می‌آید. تیاگو موتا توانسته پس از ۶دهه تیم بولونیا را به لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه‌های اروپا) ببرد. او به‌زودی جای آلگری را می‌گیرد. آلگری این هفته به‌دلیل رفتارش با مدیران باشگاه در جشن قهرمانی جام‌حذفی اخراج شد و در ۲بازی آینده مقابل بولونیا و مونتسا، مربی تیم دوم باشگاه یعنی پائولو مونتروی اروگوئه‌ای هدایت یووه را بر عهده خواهد داشت.

ماسیمیلیانو آلگری که در تابستان۲۰۲۱ برای دومین‌بار هدایت یوونتوس را برعهده گرفت، پس از ۵سال اخراج شد. او در دوره دوم تنها یک قهرمانی جام‌حذفی را به ارمغان آورد اما نام خود را به سومین سرمربی پرافتخار تاریخ باشگاه تبدیل کرد.
یوونتوس به جانشین آلگری قراردادی ۳ساله با دستمزد ۳.۵میلیون یورو در سال پیشنهاد داده و همزمان نامه‌ای ۵ماده‌ای مبتنی بر شکایت انضباطی به آلگری تحویل داده است‌ تا شاید بخشی از رقم غرامتی ‌که باید به این مربی ایتالیایی بپردازد، جبران شود.

یوونتوس باید به آلگری و دستیارانش ۱۸میلیون یورو غرامت بپردازد و این مربی یک یورو هم تخفیف نخواهد داد. او تا تابستان سال آینده قرارداد دارد. پائولو مونترو که سرمربی موقت یوونتوس شده، در دوران بازی‌اش مثل همه بازیکنان آمریکای‌جنوبی و به‌خصوص اروگوئه‌ای، بازیکن خشنی بود و کارت‌های قرمز زیادی دریافت کرد و حتی به بازیکن حریف مشت زد. حالا یوونتوس او را به‌جای ‌آلگری آورده و بهانه اخراج آلگری هم رفتار پرخاشگرانه این مربی در فینال جام‌حذفی بوده. مونتروی ۵۲ساله که بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵ برای یوونتوس بازی می‌کرد و از سال۲۰۲۲ هم هدایت تیم زیر ۱۹ساله‌های یووه را برعهده دارد، با دریافت ۱۶کارت قرمز در ۲۶۶بازی در دوران بازیگری‌اش در سری‌آ، رکورددار دریافت بیشترین کارت قرمز در تاریخ این رقابت‌هاست. او سال۲۰۰۰ به‌خاطر مشتی که به‌صورت جی‌جی دی‌بیاجیو بازیکن اینتر زد، ۲۰روز محروم شده بود.

کد خبر 853562
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha