شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سانحه هوایی بالگرد رئیس جمهور در حوالی ورزقان به شهادت رسید. او تنها مرد دیپلماسی و رویارویی در میدان‌های داخلی و خارجی نبود.

امیرعبدالهیان

همشهری آنلاین: به شهادت صفحات شخصی‌اش، او دلش برای فرهنگ و هنر و ورزش هم می‌تپید. او در صفحات شخصی‌اش، هم برای بچه‌های تیم ملی فوتبال و کشتی پست می‌گذاشت و به آنها آفرین می‌گفت و هم در رسای هنر مجید انتظامی و علیرضا قربانی و امیرهوشنگ ابتهاج می‌نوشت. تبریک عید نوروز و یادمان روزهای ملی و مذهبی مثل روز خلیج فارس را هم از قلم نمی‌انداخت.

آخرین پست او در اینستاگرام هم به پاسداشت کتاب و کتابخوانی بود؛ زمانی که خودش به مصلای تهرات رفت و از نمایشگاه کتاب بازدید کرد؛ «فرصت مغتنمی حاصل شد که از سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کنم.
استقبال نیکو از کتاب و گرایش عمیق به خواندن نزد ایرانیان، مایه مباهات و نویدبخش ایرانی آگاه‌تر و آبادتر است که همان تحقق عینی شعار این دوره از نمایشگاه «بخوانیم و بسازیم» است.
همچنین در بازدید از غرفه‌های مختلف با فعالان حوزه کتاب و نشر کشورمان و شرکت‌کنندگان خارجی تبادل‌نظر داشتم و در جریان نکات مطروحه و دغدغه‌های آنان قرار گرفتم. لازم است تأکید کنم که وزارت امور خارجه در راستای تعمیق و بسط دیپلماسی عمومی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری گسترده با فعالان حوزه کتاب و نهادهای ذیربط است.
از برادرم آقای دکتر اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ و همه دست‌اندرکاران و ناشران مشارکت‌کننده در این دوره از نمایشگاه صمیمانه تشکر می‌کنم.»

تصویر برخی از پست‌های او در اینستاگرامش چنین بود:

آن روی سکه مرد دیپلماسی!

آن روی سکه مرد دیپلماسی!

آن روی سکه مرد دیپلماسی!

آن روی سکه مرد دیپلماسی!

کد خبر 853779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha