همشهری آنلاین: آیت‌الله صافی گلپایگانی کشتار جمعی از مسلمانان بی دفاع چین را محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از قم، وی در دیدار جمعی از طلاب با اشاره به حوادث غمبار کشور چین، که موجب به خاک و خون کشیده شدن جمعی از مردم مظلوم و بی‌دفاع مسلمان این کشور شد، وضع اسفبار و رعایت نشدن حقوق عادی بشری در این کشور را محکوم کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی به اتحاد و همکاری جوامع اسلامی در صحنه بین‌الملل اشاره کرد و افزود: از کشورهای اسلامی می‌خواهیم که در این تجاوزات که در گوشه و کنار دنیا به حقوق مسلمانان می‌شود عکس‌العمل نشان دهند و هیچ تبعیض و تفاوتی قائل نشوند.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به کشتار و استضعاف شدید مسلمانان چینی گفت: از مجامع بین‌المللی و مدعیان دفاع از حقوق بشر می‌خواهیم که این دوگانگی‌ها و سیاست‌بازی‌ها را در مسئله حقوق بشر کنار بگذارند و انسان‌ها را به دو بخش مخالف و موافق غرب تقسیم نکنند و وضع حقوق بشر در چین را نادیده نگیرند.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: انسان‌ها در همه جا باید از حقوق انسانی خود برخوردار باشند و حقوقشان تحت ظلم و ستم قرار نگیرد.

وی همچنین از وزارت امور خارجه خواست که در مقابل کشتار‌ مسلمانان بی‌دفاع چین موضع بگیرند و وظیفه‌ اسلامی و انسانی خود را به بهترین وجه انجام دهند.

آیت الله صافی گلپایگانی همچنین با اشاره به کشته شدن یک زن مسلمان مصری درآلمان به جرم داشتن حجاب اسلامی، این حوادث ضد بشری و اسلامی را محکوم کرد. 

کد خبر 85390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز