در دوران دفاع مقدس، شهر مقاوم دزفول یکی از هدف‌های ثابت و پیوسته ارتش عراق بود که همواره با مقاومت اهالی این شهر مواجه می‌شد. مردم این شهر در مدت ۸ سال دفاع مقدس با وجود اصابت موشک‌های بی شمار بر پیکره شهر، همزمان بخش‌های تخریب شده را بازسازی می‌کردند.

دزفول

به گزارش همشهری آنلاین، در دوران دفاع مقدس، شهر مقاوم دزفول یکی از هدف‌های ثابت و پیوسته ارتش عراق بود که همواره با مقاومت اهالی این شهر مواجه می‌شد. مردم این شهر در مدت ۸ سال دفاع مقدس با وجود اصابت موشک‌های بی شمار بر پیکره شهر، همزمان بخش‌های تخریب شده را بازسازی می‌کردند و اراده رژیم بعثی در خالی کردن شهر و در هم کوبیدن آن را به یکی از آرزوهای دست نیافتنی متجاوزان تبدیل کردند. در پایان جنگ، دزفول در کشورهای عربی و نشریّه‌های بین‌المللی به نام «بلدالصّواریخ» (شهر موشک ها)، در بین رزمندگان به نام «شهر مقاومت»، در بین علما به نام «دارالمؤمنین» و شهر شیخ مرتضی انصاری، و در نزد دولتمردان به نام شهر نمونه و بالأخره «پایتخت مقاومت» ایران اسلامی لقب گرفت.

  • دزفول در کلام امام خمینی(ره)

امام خمینی (ره) در پنجم اردیبهشت سال ۶۲ در پیامی به مردم دزفول فرمودند: شما دزفولی‌ها امتحان دادید و از این امتحان خوب بیرون آمدید، شما دین خودرا به اسلام ادا کردید.

  • دزفول در کلام مقام معظم رهبری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در دیدار مسئولان و دست اندرکاران اردوهای راهیان نور کشور در خصوص مقاومت و پایداری مردم دزفول در دوران دفاع مقدس فرمودند: اینکه مرحوم قاضی در دزفول ماند و موجب شد که مردم در دزفول بمانند و با این همه موشکی که به دزفول زدند؛ دزفول تخلیه نشود، راز اینجا است، چون اگر دزفول از سکنه خالی می‌شد، گرفتن آن آسان بود.

شهر موشک ها را بهتر بشناسید | ۲۷۰۰ روز مقاومت در کارنامه این شهر ثبت شده است

کد خبر 854475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha